Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Συμπτώματα καταρρέοντος καθεστώτος εμφανίζει ο «παραδιοικητικός» μηχανισμός στα ΕΛΤΑ και οι μαριονέτες του. Ενεργούν αναμφίβολα με τρόπο που τους καθιστά ιδιαίτερα επικίνδυνους. Μια μικρή ομάδα προσώπων που ενδημούσαν στο περιθώριο της υπηρεσιακής και συνδικαλιστικής ζωής των Ελληνικών Ταχυδρομείων, χωρίς αυτογνωσία και έχοντας απολέσει το μέτρο, επιχειρούν να καταλύσουν συνολικά το κανονιστικό, δεοντολογικό και ηθικό οικοδόμημα της Επιχείρησης.
Έχοντας πέσει και οι ίδιοι θύματα της ανικανότητας και της πλήρους αποτυχίας τους στρέφονται πλέον απροκάλυπτα κατά πάντων, υπηρεσιακών και μη, διοικητικών υπαλλήλων και συνδικαλιστών, αντιπάλων και “ημετέρων”, προσπαθώντας να προλάβουν… να επιβάλλουν μονομερώς την ατζέντα τους. Αδιαφορούν για τον διάλογο, τις ενστάσεις και τις διαφωνίες από όπου και αν προέρχονται. Αδιαφορούν τελικά για τα ΕΛΤΑ και τους εργαζόμενους.
Με μοναδικό στόχο την «διάρρηξη» της διοικητικής δομής και της συνείδησης των συναδέλφων προωθούν την αδιαφανή και ρουσφετολογική στελέχωση των θέσεων ευθύνης. Χωρίς Επιχειρησιακό Σχέδιο και με παντελή απουσία προγραμματισμού προχωρούν στα γρήγορα στην κάλυψη ενός ξεπερασμένου οργανογράμματος χωρίς σύμφωνα στόχων και απουσία αξιολόγησης των υποψηφίων βάσει αυτών.
Επιπλέον, σα να μην έφταναν όλα αυτά, διευρύνουν αδικαιολόγητα την διοικητική δομή του Ομίλου με νέες θέσεις Διευθυντών και Γενικών Διευθυντών, για να βολέψουν την «πελατεία», αυξάνοντας υπερβολικά το κόστος λειτουργίας ενώ οφείλουν να πράξουν το εντελώς αντίθετο.
Ίδια λειτουργία και στη μητρική και στη θυγατρική και παρά το γεγονός ότι τους καταστήσαμε σαφές να αλλάξουν τακτική γιατί δεν θα τους επιτρέψουμε να συνεχίσουν αυτές τις απαράδεκτες ενέργειες και αφού τους εμποδίσαμε δύο φορές να πάρουν σχετικές αποφάσεις, επανήλθαν προκλητικά και έβαλαν ξανά στο Διοικητικό Συμβούλιο των Ταχυμεταφορών, χθες, Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016, θέμα τοποθέτησης Γενικού Διευθυντή στις Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ, με υψηλότατες αμοιβές και ιδιαίτερα προνόμια (πάγια, αυτοκίνητα, τηλέφωνα κ.λ.π), τη στιγμή που η συγχώνευση της εταιρείας με τα ΕΛΤΑ αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα.
Στα πλαίσια των παραπάνω, πραγματοποιήσαμε παράσταση διαμαρτυρίας κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ, εκφράζοντας την αντίθεση μας στη διεύρυνση του διοικητικού κόστους της εταιρείας.
Με τη μαζική και δυναμική μας παρέμβαση, διακόψαμε το Συμβούλιο και τους εμποδίσαμε να πάρουν τέτοιες απαράδεκτες αποφάσεις.
Όσο και αν κάποιοι πιέζουν και εκβιάζουν συναδέλφους και μέλη του ΔΣ, οι εργαζόμενοι και το Συνδικάτο μας θα σταθούν ανάχωμα και θα προστατεύσουν πρόσωπα και διαδικασίες.
Είμαστε εδώ αποφασισμένοι να προστατεύσουμε με κάθε νόμιμο μέσον τα συμφέροντα του Ταχυδρομείου, να διαφυλάξουμε την εύρυθμη, αποτελεσματική και ποιοτική λειτουργία του Οργανισμού και να προασπίσουμε τα συμφέροντα και τα δικαιώματα των εργαζομένων.
Και δεν είναι μόνο οι εργαζόμενοι και το Συνδικάτο μας που αντιτίθενται στα σχέδια και τις μεθοδεύσεις τους. Μερίδα των μελών και των δύο Διοικήσεών του Ομίλου που έχει αντιληφθεί το γενικό αδιέξοδο που οδηγούνται τα πράγματα αναζητά όλο και πιο έντονα συνεννόηση και διέξοδο μέσα από θεσμικές διαδικασίες και σοβαρό διάλογο παρά το ότι αυτό τη βάζει στο στόχαστρο του μηχανισμού και την υποβάλλει στις αθέμιτες πρακτικές του.
Οι καθεστωτικές πρακτικές που μετέρχεται ο «παραδιοικητικός» μηχανισμός προκειμένου να εξυπηρετήσει τους “ημετέρους” και τα αμφιλεγόμενα πρόσωπα που τον στηρίζουν είναι καταδικαστέες, μας βρίσκουν όλους αντίθετους και ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ.
ΩΣ ΕΔΩ!
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Στην εποχή της πλήρους απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς, της ραγδαίας αναδυόμενης αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου, αντί οι Διοικήσεις των ΕΛΤΑ και των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ να προχωρήσουν στην ενσωμάτωση των Ταχυμεταφορών στη μητρική εταιρεία, πράγμα το οποίο αποτελεί εδώ και χρόνια προτεραιότητα μας, με σκοπό να ενισχύσουν τη θέση και την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης, τα «έργα» και οι «ημέρες» τους εξαντλούνται στη πρόσληψη συμβούλων και στη δημιουργία νέων θέσεων στα Διοικητικά Συμβούλια.
Θεωρούμε τέτοιες πρακτικές, ότι δεν είναι τίποτε άλλο, παρά μια μεθοδευμένη υπονόμευση των Ελληνικών Ταχυδρομείων που προετοιμάζει την παράδοση του έργου και του Δικτύου του στην κατεύθυνση που δρομολογούν τα διάφορα συμφέροντα.
Στέλνουμε ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση, ότι το Ταχυδρομείο και οι εργαζόμενοι του δεν προσφέρονται για την άσκηση τέτοιων επικίνδυνων και υπονομευτικών πρακτικών.
Για όλους εμάς τους εργαζόμενους ταχυδρομικούς που δίνουμε καθημερινά τη μάχη για την προοπτική και τη βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ, είναι άμεση προτεραιότητα, προϋπόθεση επιβίωσης και μονόδρομος η ενσωμάτωση των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ στη μητρική εταιρεία.
Ο μετασχηματισμός και ο επαναπροσανατολισμός των ΕΛΤΑ στις σύγχρονες ανάγκες περνάει μέσα από την ενσωμάτωση της Ταχυμεταφοράς.
Μάλιστα, σύμφωνα με σχετική έρευνα, τα εκτιμώμενα οφέλη, σε ετήσια βάση, από την ενσωμάτωση των Ταχυμεταφορών υπολογίζονται μεταξύ 6,6 εκατ. μέχρι 9,5 εκατ. ευρώ.
Και αυτό απορρέει από το ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, λόγω του ισχυρού brand και του εκτενούς Πανελλαδικού Δικτύου που διαθέτουν, το μεγαλύτερο της χώρας, με την ενσωμάτωση των Ταχυμεταφορών, θα καταστούν ο ηγέτης της αγοράς υπηρεσιών ταχυμεταφορών στην Ελλάδα, με ότι αυτό σημαίνει τόσο για την ανάπτυξη του Οργανισμού, όσο και για την οικονομική, ποιοτική και καθολική εξυπηρέτηση των πολιτών της χώρας, όπου και αν αυτοί κατοικούν.
Σήμερα είμαστε ο φτωχός συγγενής στην αγορά υπηρεσιών courier, αφού σύμφωνα με την μελέτη της PWC, που βασίζεται σε στοιχεία του 2012, οι Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ κατέχουν μερίδιο αγοράς μόλις 7,8%.
Αυτό περιγράφεται με απλά λόγια η «χαρά» των ανταγωνιστών.
Σας υπενθυμίζουμε, ότι στο Πρόγραμμα άμεσων δράσεων των ΕΛΤΑ της περιόδου 2013-2014, το οποίο εγκρίθηκε στο Δ.Σ. στις 7/6/2013, καθώς και στο «Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο ΕΛΤΑ 2013-2017», προβλεπόταν ως το τέλος του 2013, η ενσωμάτωση της θυγατρικής στη μητρική εταιρεία.
Η αδιαφορία των υπευθύνων και οι μεθοδεύσεις που μετέρχονται κάποιοι για να μας κρατήσουν έξω από τις Ταχυμεταφορές, έξω από το ηλεκτρονικό εμπόριο, από την ανάπτυξη υπηρεσιών logistics, αντιστρατεύεται τα συμφέροντα των ΕΛΤΑ και οδηγούν το Ταχυδρομείο σε επικίνδυνους δρόμους.
Τα ΕΛΤΑ πρέπει να μετασχηματιστούν σε Ταχυμεταφορική εταιρεία και θα γίνουν.
Η ανάπτυξη ψηφιακών τεχνολογικών υπηρεσιών, το νέο διαφοροποιημένο μείγμα προϊόντων, το δέμα και το μικροδέμα, η αξιοποίηση και βελτιστοποίηση δικτύων και υποδομών και βέβαια η άμεση ενσωμάτωση των Ταχυμεταφορών, είναι οι βασικοί άξονες για τη ανάπτυξη του Οργανισμού, για την εισροή εσόδων, για την επιβίωση των ΕΛΤΑ.
Είμαστε εδώ, σε αγωνιστική ετοιμότητα για να υπερασπιστούμε και να διεκδικήσουμε το μέλλον του Ταχυδρομείου.
Είμαστε αποφασισμένοι να αντιπαλέψουμε κάθε λογική που αντιστρατεύεται τα συμφέροντα του ομίλου ΕΛΤΑ, των εργαζομένων και της κοινωνίας.
Το Συνδικάτο μας, με τη στήριξη ΟΛΩΝ των εργαζομένων, δηλώνει προς κάθε κατεύθυνση ότι δε θα επιτρέψει να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση και δε θα ανεχτεί τίποτε άλλο πέραν όλων όσων, αφενός, προβλέπονται από το θεσμικό πλαίσιο και τους κανόνες και τις διαδικασίες χρηστής διακυβέρνησης του Ομίλου ΕΛΤΑ και αφετέρου, απαιτούνται από τη γενικότερη κρίσιμη κατάσταση.
Σας καλούμε σε επαγρύπνηση και ετοιμότητα.