ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.Τ Γ.ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ METAFORESPRESS.GR

 

 

Εντελώς λανθασμένη επιλογή χαρακτηρίζει την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών Γιώργος Βασιλόπουλος.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο metaforespress.gr,  επισημαίνει ότι, σε όλο τον πλανήτη, η ταχυδρομική εξυπηρέτηση προσφέρεται από δημόσιους φορείς, υπογραμμίζει ότι ουδέποτε εκδηλώθηκε σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον για τα ΕΛΤΑ, συμπληρώνοντας παράλληλα ότι λύση δεν αποτελεί η πώληση του οργανισμού, όπως και του ΤΤ, αλλά η συγχώνευσή τους!

Επίσης, τονίζει ότι οι ταχυδρομικοί, ελέω Μνημονίου, έχουν υποστεί περικοπές μισθών της τάξης του 35%, ενώ σε ερώτηση - σχετικά με το πόρισμα της έκθεσης του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης - χαρακτηρίζει «νόμιμες» τις επιδοτήσεις που λαμβάνει η ΠΟΣΤ.

Συνέντευξη στο δημοσιογράφο κ. Φώτη Φωτεινό.

 

ΕΡ.-Η ΠΟΣΤ αντέδρασε έντονα στην εξαγγελία της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ. Τι μορφή θα λάβουν και πότε θα διεξαχθούν οι κινητοποιήσεις;

ΑΠ. - Η  Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών,  στα 90 χρόνια λειτουργίας της, αταλάντευτα στηρίζει την βιωσιμότητα, την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του  δημόσιου Ταχυδρομείου.

Η Κυβέρνηση αγνοώντας  τη σημασία και το ρόλο του  Ταχυδρομείου στην οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική και περιφερειακή ανάπτυξη του τόπου εξήγγειλε, την εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου την ιδιωτικοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Η Π.Ο.Σ.Τ αντέδρασε άμεσα συγκαλώντας   τα όργανα της και έλαβε αποφάσεις που στόχο έχουν να αποτρέψουν το ξεπούλημα  του ΕΛΤΑ.

Τα όργανα της Π.Ο.Σ.Τ αποφάσισαν ένα σύνολο δράσεων και κινητοποιήσεων, οι οποίες θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από την επόμενη εβδομάδα  και θα ξεδιπλώνονται ανάλογα με την πορεία των  κυβερνητικών αποφάσεων στο θέμα της ιδιωτικοποίησης.

Συγκροτήθηκε ήδη Διαπαραταξιακή Επιτροπή η οποία εξουσιοδοτήθηκε  να αποφασίζει για τον χρόνο, τον τόπο και την μορφή των αγώνων και των  δράσεων.

Η αρχή  των δυναμικών κινητοποιήσεων μας, θα γίνει από τη Βόρειο Ελλάδα  με κορύφωση το συλλαλητήριο της  Δ.Ε.Θ  που διοργανώνει η ΓΣΕΕ στη Θεσσαλονίκη.

Οι δράσεις που θα αναπτύξουμε την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου   στην Κεντρική Ανατολική   Μακεδονία και Θράκη θα περιλαμβάνουν ενημέρωση:                             

  • Των εργαζομένων,
  • Των Τοπικών φορέων, 
  • Των πολιτών,                         
  • Των τοπικών μέσων ενημέρωσης.

     Σε συνδυασμό με:

  • Συνεντεύξεις Τύπου, 
  • Πορείες,                                
  • Καταλήψεις και                                
  • Απεργιακές κινητοποιήσεις.

Ανάλογες εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας.

Το Συνδικαλιστικό κίνημα είναι σε ετοιμότητα  για να υλοποιήσει όλες τις πρόσθετες μορφές αντίδρασης  που έχει αποφασίσει  το Δ.Σ και αφορούν :

 

  • Κλιμακούμενες απεργιακές κινητοποιήσεις (3ωρες, 24ωρες, 48ωρες, ακόμα και απεργίες διαρκείας.) 
  •  Ενημέρωση της κοινής γνώμης, μέσω του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου για τις συνέπειες της απόφασης πώλησης των Ελληνικών Ταχυδρο
  • Ενημέρωση των Πολιτικών Κομμάτων, Βουλευτών, Ευρωβουλευτών, Φορέων Τοπικής, Νομαρχιακής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.
  • Συνεργασία με την ΓΣΕΕ, τα Εργατικά Κέντρα, την UNI POST και τους διεθνείς συνδικαλιστικούς φορείς που μετέχουμε, προκειμένου να συντονίσουμε κοινό αγώνα για την προστασία του δημόσιου ταχυδρομείου.
  • Διάλογο με την Κυβέρνηση για την ανάπτυξη και όχι για το ξεπούλημα του Ταχυδρομείου.

Με τις  ποικιλόμορφες  κινηματικές μας δράσεις  θα ενημερωθούν οι πολίτες  για τα αρνητικά αποτελέσματα που θα έχει η πώληση του Οργανισμού, ενώ παράλληλα με  παρεμβάσεις μας ζητούμε από τους βουλευτές και τα πολιτικά κόμματα να μπλοκάρουν την επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση.

 

ΕΡ.-Η ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ περιλαμβάνεται στο Μνημόνιο. Είναι προς όφελος του Δημοσίου η αποκρατικοποίηση του οργανισμού;

 

ΑΠ.- Η απόφαση για την ιδιωτικοποίηση του Ταχυδρομείου αποτελεί μια εντελώς λανθασμένη επιλογή  της κυβέρνησης την οποία οφείλει άμεσα να αναθεωρήσει. Η απόφαση αυτή αποτελεί τεράστιο πλήγμα για τον ίδιο τον πολίτη  και την οικονομία της χώρας.

Η εκποίηση του ιστορικού Ταχυδρομείου θα σημάνει:

 

1. Κλείσιμο καταστημάτων.

2.Μείωση δρομολογίων.

3.Απομόνωση των κατοίκων των  ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών.

4. Ακριβότερες παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες.

5. Μείωση θέσεων εργασίας.

6. Αποδυνάμωση του Κοινωνικού ιστού της χώρας.

7.Κατάρρευση ενός εκ των ισχυρών συμβόλων της χώρας. Ταχυδρομείο και Ελληνικό κράτος έχουν κοινή πορεία στην ιστορία της νεότερης Ελλάδας.

 

Η επιλογή  της Κυβέρνησης για πώληση του Ταχυδρομείου αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία. Σε όλο τον πλανήτη η ταχυδρομική εξυπηρέτηση προσφέρεται από δημόσιους φορείς, ακόμα και στις μητροπόλεις του καπιταλισμού όπως: ΗΠΑ, Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ιαπωνία, Ρωσία, Καναδάς, Βραζιλία, Αργεντινή και παντού, σ’όλη την Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο.   Αυτό γίνεται, γιατί όλοι θέλουν να προσφέρουν το κοινωνικό αγαθό της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης σε όλους τους πολίτες τους και σε όλη την επικράτεια, με χαμηλό κόστος και υψηλή ποιότητα.

Είναι απορίας άξιον πως στην πρωτοβουλία για την ιδιωτικοποίηση Ταχυδρομείου πρωταγωνιστεί μια χώρα, όπως η Ελλάδα, που έχει πολίτες που κατοικούν σε ένα τεράστιο ορεινό όγκο και σε εκατοντάδες νησιά.

Σ’ αυτούς τους πολίτες ο ΕΛΤΑ παρέχει, εκτός της Ταχυδρομικής εξυπηρέτησης και Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (Συντάξεις, ταχυδρομικές επιταγές, εμβάσματα, Λιανική Τραπεζική κλπ).

 

ΕΡ. Θεωρείτε ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον ιδιωτών;

 

ΑΠ. Το Ταχυδρομείο βρισκόταν πάντοτε στο στόχαστρο ντόπιων και ξένων συμφερόντων. Πολλές φορές στο πρόσφατο παρελθόν έχουν γίνει απόπειρες ξεπουλήματος. Μάλιστα  για να διευκολυνθούν και να ευοδωθούν οι όποιες προσπάθειες, ο Ε.Λ.Τ.Α τα τελευταία χρόνια είχε αφεθεί στην τύχη του και οδηγείτο σε αδιέξοδο, με  στόχο  την απαξίωση και τελικά την εκποίηση του.

Σε όλη αυτή την πορεία, όπως και στην τωρινή προσπάθεια πώλησης, δεν έχουμε παρατηρήσει κάποιο σοβαρό ενδιαφέρον,πέραν κάποιων καιροσκοπικών  και κερδοσκοπικών κινήσεων και αυτό είναι το πλέον επικίνδυνο για το Ταχυδρομείο.

 

ΕΡ. Τι θα γίνει με την συμμετοχή των ΕΛΤΑ στο ΤΤ;

 

ΑΠ. Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και τα ΕΛΤΑ έχουν πέραν της μετοχικής  διαδικασίας  του 10% και εμπορική συνεργασία που ξεπερνά τον έναν αιώνα. Οι δύο οργανισμοί θεωρούνται ταυτόσημοι  στη συνείδηση του   Έλληνα πολίτη.  Εμείς αγωνιζόμαστε και έχουμε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για την ενίσχυση των εμπορικών δραστηριοτήτων των δύο επιχειρήσεων. 

Με τις αποφάσεις της Κυβέρνησης που οδηγούν στο κλείσιμο του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, αποκαλύπτονται οι προθέσεις και οι σχεδιασμοί της Κυβέρνησης που επέβαλαν την εσπευσμένη απόφαση για την ιδιωτικοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Αποκαλύπτεται σήμερα ότι η Κυβέρνηση και τα κόμματα που τη στηρίζουν υποκύπτουν στις απαιτήσεις των ντόπιων και ξένων κερδοσκόπων και προετοιμάζονται να προσφέρουν τον ΕΛΤΑ και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο βορά στις σκοτεινές κερδοσκοπικές τους επιδιώξεις.

Εμείς αυτό που  προτείνουμε είναι η πλήρης συγχώνευση των δύο οργανισμών Ε.Λ.Τ.Α και Τ.Τ, σχήμα που υπάρχει στο σύνολο των χωρών της Ε.Ε και είναι εθνικά, οικονομικά και κοινωνικά  η πιο συμφέρουσα επιλογή.

Η πολιτική της απαξίωσης και του ξεπουλήματος των δύο αυτών οργανισμών είναι πολιτική αυτοκτονίας.

Οι εργαζόμενοι στον ΕΛΤΑ και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο συντονίζουν τον αγώνα τους για να διαφυλάξουν τους δύο Οργανισμούς, να υπερασπιστούν τα δικαιώματα και τις ελπίδες του ελληνικού λαού.

 

 

ΕΡ.-Γιατί τα ΕΛΤΑ, παρά τη δεσπόζουσα θέση που έχουν στον τομέα της «καθολικής υπηρεσίας», πασχίζουν - τα τελευταία χρόνια - να διατηρήσουν την κερδοφορία τους; Φταίει μονάχα η μείωση του ταχυδρομικού όγκου;

 

ΑΠ. -  Όχι δεν φταίει μόνο η μείωση του Ταχυδρομικού όγκου αν και είναι σημαντικός παράγοντας.

Τα ΕΛΤΑ έχουν τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης. Υπάρχει μεγάλο απόθεμα αναξιοποίητων δυνάμεων. Δυστυχώς όμως τα τελευταία χρόνια τόσο η Πολιτεία  όσο και η Διοίκηση , δεν εφάρμοσαν και δεν προώθησαν καμία πολιτική ανάπτυξης  και εκσυγχρονισμού της επιχείρησης, παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις και τις τεκμηριωμένες  προτάσεις της Π.Ο.Σ.Τ.

Για σειρά ετών οι κυβερνήσεις με κάθε μορφή και σύνθεση ΑΠΕΡΓΟΥΝ  από κάθε πολιτική που ενισχύει και αναπτύσσει τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, στοχεύοντας στην απαξίωση τους για να μετατραπούν σε εύκολο λάφυρο των  κάθε είδους κερδοσκόπων. Οι εργαζόμενοι με την εργασία τους και η κοινωνία με την υποστήριξη της διατήρησαν τα ΕΛΤΑ σε  τροχιά ανάπτυξης και τα διαφύλαξαν από τις μέχρι σήμερα προσπάθειες ξεπουλήματος τους.

 

ΕΡ. -Πόσοι εργαζόμενοι έχουν συνταξιοδοτηθεί τα τελευταία χρόνια από τον οργανισμό; Τι περικοπές μισθών έχουν γίνει;  

 

ΑΠ.- Οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ  έχουν δεχθεί καίριο πλήγμα στα εισοδήματα τους τα τελευταία  δύο χρόνια. Οι Μνημονιακές πολιτικές και οι εφαρμοστικοί νόμοι που ακολούθησαν  οδήγησαν   σε περικοπές των αμοιβών της τάξης του 35%. Παράλληλα η οικονομική αιμορραγία συνεχίζεται με την αυξημένη φορολογία εισοδήματος και τα χαράτσια.  Οι εργαζόμενοι στο Ταχυδρομείο, που στην πλειοψηφία τους εργάζονται κάτω από πολύ αντίξοες και επικίνδυνες συνθήκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες για μια αξιοπρεπή διαβίωση.

Αναφορικά με τη συνταξιοδότηση,  από το 2009 περισσότεροι από 2.500 άτομα  έχουν αποχωρήσει από το Ταχυδρομείο, αποδυναμώνοντας τις υπηρεσίες του ΕΛΤΑ. Στην πλειοψηφία τους πρόκειται για άξια και ικανά στελέχη, τα οποία  αρκετά οδηγήθηκαν στη συνταξιοδότηση  από το φόβο των δραματικών αλλαγών στη συνταξιοδότηση.

Το κύμα φυγής  έχει αυξήσει τις κενές οργανικές  θέσεις  στην επιχείρηση.

 

ΕΡ.-Ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης εξέτασε τη νομιμότητα των οικονομικών ενισχύσεων – επιχορηγήσεων των ΕΛΤΑ προς την ΠΟΣΤ.  Σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην «Ετήσια Έκθεση» του 2011, τα ΕΛΤΑ επιχορηγούν «παρανόμως» την ΠΟΣΤ, δεν διεξάγουν ελέγχους για να εξακριβώσουν «που πάνε» οι επιχορηγήσεις, ενώ ελεγκτέα κρίνεται και η συμμετοχή της ΠΟΣΤ στις δύο θυγατρικές εταιρείες των ΕΛΤΑ, «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ» και ΚΕΚ – ΕΛΤΑ. Τι απαντάτε σε αυτά;

AΠ. Σύμφωνα με τις γνωμοδοτήσεις κορυφαίων καθηγητών της Νομικής Επιστήμης, όλα τα αναφερόμενα θέματα είναι νόμιμα και καλύπτονται από συλλογικές συμβάσεις εργασίας και σχετικούς νόμους. Ειδικότερα οι παροχές των ΕΛΤΑ προς την ΠΟΣΤ για την εξυπηρέτηση κοινωφελών σκοπών, δεν απαγορεύονται από το ν. 1264/82 και η συμβολική συμμετοχή της  ΠΟΣΤ στις θυγατρικές εταιρείες «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ» και «ΚΕΚ-ΕΛΤΑ», είναι νόμιμη καθώς έχει επενδυτικό/αποταμιευτικό χαρακτήρα και εντάσσεται και στο σκοπό της συνδικαλιστικής οργάνωσης. Όλες οι οικονομικές διαδικασίες της ΠΟΣΤ διενεργήθηκαν και διενεργούνται σε καθεστώς πλήρους διαφάνειας.