Συνεδρίασε την Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2021 το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΣΤ με θέματα:
- Ενημέρωση – Πορεία ΕΛΤΑ
- Σ.Σ.Ε – Γ.Κ.Π
- Σχέδιο Αναδιοργάνωσης Δικτύου ( Διανομής, Συναλλαγής κ.λ.π.)
- Απεργιακές κινητοποιήσεις
- Άλλες δράσεις
- Αποφάσεις.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
«Αποχαιρετίσαμε» μια χρονιά ιδιαίτερα δύσκολη για τη χώρα, λόγω των συνθηκών που δημιούργησε η έλευση της πανδημίας.
Δύσκολη και «ολισθηρή» και η πορεία του Ταχυδρομείου μέσα στις συνθήκες της πανδημίας, όχι εξαιτίας αυτών, αλλά λόγω των ισχυρών κλυδωνισμών που επέφεραν, οι συνεχιζόμενες Κυβερνητικές και Διοικητικές αποφάσεις και ενέργειες που έφεραν τον Οργανισμό στα όρια της πτώχευσης.
Σταθερός στόχος του Συνδικάτου, όλα αυτά τα χρόνια και αφετηρία των ενεργειών και των αποφάσεων μας και των αγωνιστικών μας δράσεων ήταν και είναι η σωτηρία του Ταχυδρομείου, μέσα από την υλοποίηση ενός σύγχρονου σχεδίου αναδιοργάνωσης να μπορέσει να μπει ο Οργανισμός στις «ράγες» της ανάπτυξης.
Τη χρονιά που πέρασε, επιτέλους άρχισαν να διαμορφώνονται κάποιες συνθήκες αναστροφής της πορείας του Οργανισμού.
Δρομολογήθηκε, με Κυβερνητική απόφαση, η χρηματοδότηση της εταιρείας με 280 εκατ. ευρώ, - μέσω της εξόφλησης συσσωρευμένων οφειλών και της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου - τα οποία και κατατέθηκαν.
Σίγουρα, δεδομένης της μέχρι τώρα ασυνέπειας της Πολιτείας, πρόκειται για θετική εξέλιξη, παρόλο που τα χρήματα αυτά, είναι μόνο ένα μέρος των υποχρεώσεων του κράτους προς τον Οργανισμό και αυτό γιατί «αποσυμφορούν» τις συνθήκες πίεσης, μας δίνουν μια αφετηρία και μας επιτρέπουν να κοιτάξουμε το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία.
Συνάδελφοι, στη μακρόχρονη διαδρομή μας, όλα αυτά τα χρόνια, έχουμε επιλέξει να διαχειριζόμαστε πάντοτε με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους εργαζόμενους, τα ζητήματα που απασχολούν το Ταχυδρομείο και έχουμε αποδείξει έμπρακτα ότι, είμαστε διαθετημένοι να σηκώσουμε το βάρος που μας αναλογεί για να κρατήσουμε όρθιο τον Οργανισμό.
Αυτό κάναμε, για ακόμα μια φορά και όταν πήραμε τη δυσάρεστη απόφαση να συναινέσουμε σε περικοπή των αποδοχών μας, προαπαιτούμενο του πλάνου χρηματοδότησης του Οργανισμού, (μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις κατορθώσαμε να καταλήξαμε σε μείωση 8% επί του βασικού κλιμακίου, αντί 9,1% επί του συνόλου των αποδοχών, που ήταν η αρχική εισήγηση). Παρόλο που αντιλαμβανόμαστε πόσο δυσάρεστη είναι μια νέα περικοπή, επιλέξαμε να το κάνουμε, για να «αγοράσουμε» μέλλον για το Ταχυδρομείο και τους εργαζόμενους. Αυτή είναι η πραγματικότητα.
Πρέπει να κατανοήσουμε όλοι μας, συνάδελφοι, ότι τα ΕΛΤΑ αλλάζουν, αναδιατάσσονται επιχειρησιακά και οργανωτικά, σε όλο το φάσμα των λειτουργιών τους και σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να κινηθούμε από εδώ και πέρα.
Από την πλευρά μας, αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ, «βάλαμε πλάτη» για να έχουμε μια αφετηρία για το μέλλον της επιχείρησης και των εργαζομένων, ωστόσο σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται να επιτρέψουμε στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης να περάσουν απαράδεκτες διατάξεις που νομιμοποιούν την εργοδοτική ασυδοσία, τις αντεργατικές πρακτικές και τις παρεκκλίσεις στα δικαιώματα των εργαζομένων.
Το 2021 ξεκινάει με ανοικτά φλέγοντα θέματα.
- ΣΣΕ
- ΓΚΠ
- Εθελουσία έξοδος
Στο θέμα της υπογραφής της νέας ΣΣΕ, επιδιώκουμε μια νέα σύμβαση με θετικό πρόσημο, που θα δίνει λύσεις στα χρονίζοντα προβλήματα, που θα βάζει προτεραιότητες, που θα βασίζεται στο σχεδιασμό του μέλλοντος. Είναι ένα ζήτημα που βρίσκεται σε εξέλιξη και το οποίο καλούμαστε να κλείσουμε άμεσα, καθώς η νέα μετενέργεια λήγει τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2021.
Γ.Κ.Π.
Όσον αφορά το Γενικό Κανονισμό Προσωπικού, στόχος μας είναι η κατάρτιση ενός σύγχρονου και δίκαιου κανονισμού.
Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Διαπαραταξιακής Επιτροπής της ΠΟΣΤ και της αντίστοιχης επιτροπής της Διοίκησης των ΕΛΤΑ για το θέμα του ΓΚΠ οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο λόγω των κωλυσιεργιών της Διοίκησης και της απαράδεκτης συμπεριφοράς της να εμφανίζει κάθε φορά δυσμενέστερο κείμενο για διαβούλευση, καθιστώντας αδύνατη τη συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου της Επιτροπής.
Η τελευταία πρόταση της Διοίκησης, δημιουργεί σοβαρά θέματα, μας φέρνει μνήμες από το παρελθόν, επιτίθενται σε δικαιώματα και κατακτήσεις των εργαζομένων. Διατάξεις που ανατρέπουν τη διαδικασία καταβολής της μισθοδοσίας, που καταργούν κάθε κανόνα στις μεταθέσεις και στις αποσπάσεις προσωπικού, που ακυρώνουν κάθε κριτήριο αξιοκρατίας στη στελέχωση θέσεων ευθύνης, που υπονομεύουν τη συνδικαλιστική οργάνωση και δράση, που ενσωματώνουν όλες τις διατάξεις του νέου Νόμου, σημαντικότερη των οποίων είναι οι εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων και το βασικότερο που επιφέρουν την υποβάθμιση και απαξίωση του ΤΕΑ ΕΛΤΑ, είναι φυσικό ότι δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές.
Στο ζήτημα της Διανομής και την πρόσφατη απόφαση της Διοίκησης των ΕΛΤΑ να στείλει έγγραφο προς τους συναδέλφους της Διανομής να παραλάβουν τους νέους τομείς υπογράφοντας τη σχετική διαταγή παραλαβής, εμείς απαντάμε:
Ο Ταχυδρόμος:
Εφαρμόζει πιστά το ωράριο του (8ωρο) τηρώντας τον κανονισμό Διανομής και των καθηκόντων που απορρέουν από αυτόν.
Ουδεμία ευθύνη φέρει για την υποβάθμιση της ποιότητας της Διανομής και την πιθανή μη εξυπηρέτηση των πελατών μας λόγω όγκου δουλειάς.
Για τυχόν άσκηση ψυχολογικής, σωματικής ή οποιασδήποτε άλλης βίας, από όπου και αν προκύψει, εξαιτίας της αντικειμενικής αδυναμίας ανταπόκρισης στην εκτέλεση του έργου, η Διοίκηση των ΕΛΤΑ θα έχει την απόλυτη ευθύνη και για τις εις βάρος του συνέπειες (τόσο στη ψυχική, όσο και στη σωματική του ακεραιότητα) θα διεκδικηθούν με κάθε νόμιμο τρόπο η υλική και ηθική του αποζημίωση στο ακέραιο, από κάθε υπεύθυνο που συνέβαλε με αποφάσεις, πράξεις ή παραλείψεις του στην πρόκληση της βλάβης.
Δεν συμφωνεί με τον καθορισμό νέων τεραστίων τομέων διανομής άκριτα και χωρίς μετρήσεις.
Απαιτούμε η διαμόρφωση των νέων τομέων Διανομής να γίνει με συνεννόηση και συνεργασία, με γνώμονα τον ανθρώπινο παράγοντα, την προστασία της υγείας των εργαζομένων, της εργασιακής ειρήνης και την ποιοτική εξυπηρέτηση των πελατών.
Όσον αφορά το ζήτημα της εθελουσίας εξόδου συνάδελφοι, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάτι ουσιαστικό και συγκεκριμένο ως προς τους όρους αυτή. Θέση μας είναι να διαμορφώσουμε τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις και όρους αξιοπρέπειας για όσους συναδέλφους την επιλέξουν.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
«Σήμερα» έχουμε μια ευκαιρία να βγούμε από το τέλμα και να δούμε με αισιοδοξία το «αύριο». Αυτό μπορεί να γίνει μέσα από ένα σχέδιο αναδιοργάνωσης του Οργανισμού και στο οποίο είμαστε διαθετιμένοι να συμβάλουμε με όλες τις δυνάμεις μας.
Εκείνο που δεν μπορεί να γίνει και δεν θα επιτρέψουμε να γίνει είναι η καταστρατήγηση των δικαιωμάτων και των κατακτήσεων των εργαζομένων, κάτι το οποίο επιχειρείται με τις προτάσεις του νέου Γ.Κ.Π.
Λέμε ΟΧΙ στις απαράδεκτες διατάξεις του νέου Γ.Κ.Π.
Λέμε ΟΧΙ στην αποδιοργάνωση του Δικτύου των ΕΛΤΑ (Διανομή – Συναλλαγή).
Θα αγωνιστούμε με κάθε μέσο για να προστατέψουμε τους εργαζόμενους ταχυδρομικούς, πολιούς και νέους και για να διαφυλάξουμε το κοινωνικό αγαθό της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης προς όφελος των πολιτών και των επιχειρήσεων.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΣΤ στη συνεδρίαση του στις 14 Ιανουαρίου 2021 αποφάσισε ομόφωνα:
- 24ωρη Πανελλαδική απεργία την Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2021
- Επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις
- Ανάλογα με τις εξελίξεις Περιφερειακές κινητοποιήσεις
- Ενημέρωση της κοινής γνώμης
- Ενημέρωση Τύπου (έντυπου & ηλεκτρονικού)
- Ενημέρωση Κομμάτων και φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης
- Δελτίο Τύπου
- Ανακοινώσεις
- Πανό και
- Οτιδήποτε άλλο προπαγανδιστικό υλικό
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Θέλουμε ένα Ταχυδρομείο, που θα πρωταγωνιστεί στην ταχυδρομική αγορά και που θα δικαιώνει τη μακρόχρονη διαδρομή των 193 χρόνων της ιστορίας του και του ρόλου του στην κοινωνία. Θέλουμε τους εργαζόμενους να έχουν ρόλο και λόγο στις εξελίξεις. Θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις προς αυτήν την κατεύθυνση.
Ο ΕΛΤΑ για να κοιτάξει το μέλλον με αισιοδοξία πρέπει απαρέγκλιτα να εφαρμόσει τις αρχές:
Ισότητα - Αξιοκρατία - Υπευθυνότητα - Διαφάνεια - Δικαιοσύνη .