Εν έτει 1988 …
ΑΓΩΝΕΣ ΒΑΔΗΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
Πριν από 30 χρόνια εκδόθηκε από το περιοδικό «συλλογές» του Αργύρη Βουρνά ένα μικρό βιβλιαράκι του αείμνηστου συνάδελφου Νομικού Καρδούλη, με θέμα τους αγώνες βάδην των Ταχυδρομικών υπαλλήλων και τις ειδικές Φιλοτελικές εκδόσεις των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Κυκλοφόρησε κυρίως ως Φιλοτελικό βοήθημα.
Οι αγώνες βάδην των Ταχυδρομικών διανομέων όπως ονομάζονταν στην αρχή και των Ταχυδρομικών υπαλλήλων αργότερα, ήταν ένα πολύ μεγάλο αθλητικό γεγονός για την κάθε πόλη που διοργανώνονταν.
Ο πρώτος τοπικός αγώνας βάδην Ταχυδρομικών διανομέων Αθηνών πραγματοποιείται στους Αθηναϊκούς δρόμους στις 6 Δεκεμβρίου 1959, με τη συμμετοχή διανομέων από το Κ.Τ.Α., Σ.Ε.Κ., Λεβίδου, Πατησίων, Μακρυγιάννη, Νεαπόλεως κ.α.
Ο 1ος Πανελλήνιος αγώνας βάδην Ταχυδρομικών διανομέων πραγματοποιήθηκε στις 8 Μαΐου 1960 στην Αθήνα επί Δημοσίας οδού 10 χιλιομέτρων. Οι αγώνες οργανώθηκαν από τον Ψυχαγωγικό Όμιλο Ταχυδρομικών Υπαλλήλων Ελλάδας.
Για την ιστορία, οι τρεις πρώτοι νικητές ήταν:
1] Ο Χρήστος Τριπολίτης από το Τάχ Ν. Σμύρνης.
2] Ο Κώστας Θεοδοσόπουλος από το ΚΤΑ.
3] Ο Αλέκος Γκέντζος από το ΚΤΑ.
Το 1971 οι αγώνες καθιερωθήκαν σαν μόνιμο ετήσιο αθλητικό γεγονός του προσωπικού των ΕΛΤΑ και τη διοργάνωση τους ανέλαβε η Υπηρεσία Δημοσίων Σχέσεων του οργανισμού σε συνεργασία με τον Ψυχαγωγικό- Αθλητικό – Επιμορφωτικό Όμιλο Υπαλλήλων ΕΛΤΑ. Έτσι στις 14 Φεβρουαρίου 1971 πραγματοποιείται στην Αθήνα αγώνας βάδην , ως προκριματικός του 1ου Πανελληνίου, που πραγματοποιήθηκε στις 5 Οκτωβρίου1971 στη Θεσσαλονίκη.
( Ως 1οι Πανελλήνιοι αγώνες είχαν χαρακτηρισθεί αυτοί του 1960. Όμως επικράτησε η άποψη ότι αφού η υπηρεσία μπήκε σε μια νέα περίοδο από 1 Μαΐου 1970, να αρχίσει η μέτρηση από τους αγώνες του 1971).
Σήμερα οι αγώνες ως δραστηριότητα προβολής του οργανισμού, ή ως δράση με πολύ θετικό κοινωνικό αντίκτυπο τόσο στο τοπικό, όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο δεν υφίστανται.
Σταμάτησαν ξαφνικά πριν από 12 χρόνια. Οι τελευταίοι αγώνες πραγματοποιήθηκαν στην Άρτα στις 1 Ιουλίου 2006. Τα αίτια πολλά, με κυριότερα:
Η έλλειψη ενδιαφέροντος από τον οργανισμό, η συνταξιοδότηση των πρωταγωνιστών των αγώνων, η έλλειψη αθλητών, η φήμη ότι έχασαν τον κύριο και ουσιαστικό τους χαρακτήρα και μεταβλήθηκαν σε ταξίδι αναψυχής, ήταν πολλά τα έξοδα, έλλειψη οράματος από τους διοικούντες τον οργανισμό και ανικανότητα πρόβλεψης της δυναμικής που δημιουργήθηκε και έχουν σήμερα οι κάθε είδους δρομικοί αγώνες, όπου συμμετέχει το σύνολο της κοινωνίας κ.α. Ίσως λίγο απ΄όλα ή και όλα μαζί.
Αυτό όμως που σήμερα έχει σημασία είναι ότι οι 60χρονης παράδοσης και διαδρομής αγώνες βάδην των Ταχυδρομικών υπαλλήλων, οργανωμένα, λείπουν από τους εργαζόμενους. Κύρια όμως ως μεγάλο γεγονός επικοινωνίας και διαφήμισης λείπουν από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία που τούτη ιδιαίτερα την δύσκολη εποχή το έχουν τόσο πολύ ανάγκη.
Ελπίζουμε ότι στο όραμα και στους σχεδιασμούς για ένα καλύτερο αύριο του οργανισμού και των εργαζομένων του, θα συμπεριλαμβάνεται και η αναβίωση των Αγώνων Βάδην των Ταχυδρομικών υπαλλήλων. Οψόμεθα.