ΕΞΩΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 8-10-2008

Οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Ταχυδρομεία με την ουσιαστική συμμετοχή τους, την αποτελεσματικότητα και την εργατικότητα τους έχουν διαμορφώσει όλες τις προϋποθέσεις για μια πολιτική που να διασφαλίζει τη βιωσιμότητα του ΕΛΤΑ, να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του λαού και της χώρας και να αποτελεί το Δημόσιο Ταχυδρομείο δυναμικό μοχλό ανάπτυξης για όλη την Ελληνική Περιφέρεια.
Παράλληλα, με αγώνες έχουν κατακτήσει εργασιακά, οικονομικά, θεσμικά και ασφαλιστικά δικαιώματα που βελτιώνουν τη θέση των εργαζομένων στο διαρκώς μεταβαλλόμενο διεθνές και εθνικό περιβάλλον.
Αυτή η συμμετοχή, η διαχρονική κοινωνική προσφορά των εργαζομένων και του Ταχυδρομείου έχει καταξιώσει τον Ταχυδρομικό Κόσμο στη συνείδηση του λαού και έχει διαμορφώσει άρρηκτους δεσμούς με όλη την κοινωνία.

Ο λαός και η χώρα έχουν άμεση ανάγκη από ένα σύγχρονο, Δημόσιο και αποτελεσματικό Ταχυδρομείο που θα δίνει συνέχεια και προοπτική μέσα από πλήρεις ποιοτικές και φθηνές ταχυδρομικές υπηρεσίες σε κάθε πολίτη σε όποιο σημείο αυτός και αν κατοικεί.

Οι πολιτικές που ασκούνται από Κυβέρνηση και Διοίκηση δεν ανταποκρίνονται σε αυτή την κοινωνική απαίτηση, δεν υποστηρίζουν τον Δημόσιο χαρακτήρα του ΕΛΤΑ, δεν αναβαθμίζουν τον κοινωνικό προσανατολισμό του Ταχυδρομείου.
Είναι πολιτικές που επιβάλλει ο άκρατος νεοφιλελευθερισμός και τα μεγάλα συμφέροντα, είναι πολιτικές που «κρατικοποιούν τις ζημιές και ιδιωτικοποιούν τα κέρδη» σε βάρος του λαού και της χώρας.

Πολιτικές που εκποιούν τη Δημόσια Περιουσία, που χαρίζουν τον πλούτο και τις υποδομές της χώρας σε συμφέροντα και ισχυρούς, πολιτικές που διαλύουν τον κοινωνικό ιστό, που κλέβουν εισόδημα από τους εργαζόμενους και τα πλατιά λαϊκά στρώματα προς όφελος των λίγων, πολιτικές που καταργούν και ακυρώνουν τα συνταγματικά κατοχυρωμένα και δημοκρατικά κατακτημένα δικαιώματα των εργαζομένων, που οδηγούν το λαό και τη χώρα στο περιθώριο και την υποβάθμιση.
 
Η Κυβέρνηση παρά τις αντιδράσεις των εργαζομένων, παρά την κοινωνική κατακραυγή για τις πολιτικές που ασκεί, συνεχίζει να ξεπουλά τον Δημόσιο Τομέα και να διαλύει με αντισυνταγματικές αποφάσεις το νομοθετικό και συνταγματικό πλαίσιο των δημοκρατικών κατακτήσεων του λαού.

Η κατάθεση της τροπολογίας του Υπουργείου Μεταφορών, για την κατάργηση του δικαιώματος αποζημίωσης των εργαζομένων, είναι η συνέχεια της κατάργησης των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων, του καθορισμού πλαφόν στις διαπραγματεύσεις, της κατάργησης της διαιτησίας, είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει την οργή των εργαζομένων.
Είναι κατανοητό ότι η κυβέρνηση προσπαθεί μέσα από αυτή την κατάπτυστη τροπολογία να διαλύσει και τον τελευταίο ιστό προστασίας των εργαζομένων για να ικανοποιήσει τις ορέξεις του μεγάλου κεφαλαίου και να εξοφλήσει γραμμάτια και υποχρεώσεις απέναντι στα συμφέροντα που με την πολιτική της υπηρετεί.

Σε αυτό το περιβάλλον που διαμορφώνει η Κυβερνητική πολιτική, η Διοίκηση του ΕΛΤΑ επεκτείνοντας και εφαρμόζοντας τις εντολές της Κυβέρνησης, προωθεί το ξεπούλημα των Ταχυμεταφορών και την ιδιωτικοποίηση του ΕΛΤΑ.

Εν κρυπτώ, με αδιαφανείς, πολιτικά και νομικά ελεγχόμενες διαδικασίες προωθεί την δήθεν εύρεση «Στρατηγικού Συμμάχου» αλλά στην ουσία ξεπουλά τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ.

Αποκόπτει το σημαντικότερο κομμάτι του Ομίλου, χαρίζει την εταιρία και το management στα συμφέροντα, υπονομεύει το μέλλον και την προοπτική του Ταχυδρομείου, εγκλωβίζει το Δημόσιο αγαθό της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης στους στόχους των μεγάλων συμφερόντων.

Με άγνωστες διαδικασίες και μάλλον ιδιαίτερα τεχνάσματα, οδήγησε τη δήθεν διαγωνιστική διαδικασία στην μία και μοναδική προσφορά!

Ούτε όμως και αυτό σταματά την προσπάθεια εκχώρησης και ξεπουλήματος των Ταχυμεταφορών, γιατί φαίνεται ότι από την αρχή αυτός ήταν ο στόχος, αυτή ήταν η επιδίωξη.

Μια επιδίωξη που οι εργαζόμενοι έχουν καταγγείλει και με σαφέστατο τρόπο έχουν εκφράσει την αντίθεση τους και την αμετάκλητη απόφαση να αντιδράσουν με νομικές, πολιτικές, συνδικαλιστικές και αγωνιστικές κινητοποιήσεις για την αποτροπή της.

Για άλλη μια φορά επισημαίνουμε ότι η αντίδραση μας δεν εστιάζεται στη διαδικασία αλλά στην πολιτική που εφαρμόζει Κυβέρνηση και Διοίκηση.

Μια πολιτική που συνειδητά και προσχεδιασμένα οδηγεί τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ στην απαξίωση και την ελλειμματικότητα, που χαρίζει σημαντικό μερίδιο της αγοράς στους ανταγωνιστές και προετοιμάζει το κλείσιμο της εταιρίας σαν εναλλακτική επιλογή στο ξεπούλημα της.

Η Διοίκηση των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ εκτελεί καθήκοντα εκκαθαριστή της εταιρίας, δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της, μειώνει την αξία και τη δυναμική της εταιρίας, περιορίζει τον κύκλο εργασιών της, οδηγεί σε ελλείμματα, διαμορφώνει ευνοϊκές για τους ανταγωνιστές συνθήκες, διαχειρίζεται τις υποθέσεις της εταιρίας σε βάρος των συμφερόντων της εταιρίας.

Συγχρόνως με την πολιτική προσωπικού που ασκεί, με ρουσφετολογικές παρεμβάσεις, μεταθέσεις και αποσπάσεις, με τη διάλυση του υπηρεσιακού ιστού και την εμμονή της στην κάλυψη των αναγκών με «ενοικιαζόμενους», υπονομεύει την προσπάθεια και την προσφορά των εργαζομένων για την ανάκαμψη και ανάπτυξη των Ταχυμεταφορών.    

Δημιουργεί έτσι ένα κλίμα αβεβαιότητα και ανασφάλειας, ελπίζοντας ότι μπορεί να μειώσει το κύμα αντιδράσεων των εργαζομένων.  

Έχουμε καταγγείλει την πολιτική αυτή, έχουμε διεκδικήσει με Απεργίες την ανάπτυξη των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ, έχουμε καταθέσει προτάσεις που υπηρετούν το Ταχυδρομείο και διασφαλίζουν ποιοτική εξυπηρέτηση. 

Απαιτούμε συνολική στρατηγική αντιμετώπιση της ανάπτυξης και της προοπτικής του Ταχυδρομείου, σχεδιασμό για τον Όμιλο ΕΛΤΑ στο σύνολό του και όχι αποσπασματική με επί μέρους αποφάσεις και πολιτικές.

Οι ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ δεν είναι μια ανεξάρτητη και αποκομμένη από το Ταχυδρομείο υπηρεσία αλλά σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης και υποστήριξης της βιωσιμότητας του ΕΛΤΑ.
Το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ πρέπει να εντάσσεται, να ακολουθεί  και να υπηρετεί το Στρατηγικό Επιχειρησιακό Σχέδιο του Ομίλου ΕΛΤΑ.
Το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχονται μέσα από τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ είναι άμεσα συνδεδεμένες με το Ταχυδρομικό έργο και δεν είναι ανταγωνιστικές του ΕΛΤΑ.
Το πανελλαδικό δίκτυο του ΕΛΤΑ μπορεί να ενισχυθεί, να μειώσει κόστη παροχής Καθολικών Υπηρεσιών και άσκησης Κοινωνικής Πολιτικής με συμπράξεις και συνεργασία με τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ.
Η ανταλλαγή τεχνογνωσίας είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ αλλά και του ΕΛΤΑ.
Οι ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ δεν μπορεί να λειτουργούν ανταγωνιστικά στην μητρική, δεν μπορεί να ακολουθούν διαφορετικό δρόμο, δεν μπορεί να υπονομεύουν με οποιοδήποτε τρόπο την παροχή καθολικών ταχυδρομικών υπηρεσιών από τον ΕΛΤΑ.
Η ΠΟΣΤ έχει παρουσιάσει από την ίδρυση των Ταχυμεταφορών συγκεκριμένες θέσεις και στόχους που εξακολουθούν να είναι επίκαιρες και να δίνουν απαντήσεις στα προβλήματα.
Το ξεπούλημα, η εκχώρηση των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ  και του management της εταιρίας είναι βόμβα στα θεμέλια του Ταχυδρομείου, του πανελλαδικού δικτύου, των Καθολικών Υπηρεσιών και της εξυπηρέτησης των πολιτών.

Οι στρατηγικές συμφωνίες στον τομέα των Ταχυμεταφορών πρέπει να καλύπτουν τις αδυναμίες και υστερήσεις των Ταχυμεταφορών στο διεθνές περιβάλλον και να εξασφαλίζουν την διαδικασία ανάπτυξης και αντιμετώπισης του ανταγωνισμού.
Η διασφάλιση πρόσβασης σε διεθνές δίκτυο ταχυμεταφορών είναι το κρίσιμο στοιχείο της επιλογής για την σύναψη οποιασδήποτε συμφωνίας. Η κοινή στρατηγική επιλογή για την επιχειρησιακή παρέμβαση και επέκταση  των Ταχυμεταφορών στο χώρο της Βαλκανικής είναι σημαντικός όρος για την απόδοση της συνεργασίας. Συνεργασία χωρίς εκχώρηση του management.
Απαιτείται έγκριση και συμφωνία για Δεκαετές Στρατηγικό πλάνο και πενταετές Επιχειρησιακό Σχέδιο για την πορεία και την προοπτική των Ταχυμεταφορών που θα είναι ο «καταστατικός» χάρτης της όποιας συνεργασίας.
Η ανάπτυξη των Ταχυμεταφορών στο εσωτερικό θα εξυπηρετηθεί από αυτόνομη στήριξη του δικτύου και εμπορικές κινήσεις κατάκτησης μεριδίου αγοράς και ανάπτυξης δικτύου.
Η ρύθμιση και ηθικοποίηση της Ταχυδρομικής αγοράς, η καθιέρωση ελάχιστου επιπέδου αμοιβών και συνθηκών εργασίας, οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, η συνεργασία με τον ΕΛΤΑ στην ανάπτυξη δικτύου, η επέκταση στον ευρύτερο Μεσογειακό και Βαλκανικό χώρο είναι ο καταλύτης για την ανάπτυξη των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ και σε καμία περίπτωση η εκχώρηση του management και το ξεπούλημα της εταιρίας.

Οι εργαζόμενοι και η κοινωνία δεν εκχωρούμε, δεν χαρίζουμε, δεν υποτιμούμε και δεν εκποιούμε το σήμα του ΕΛΤΑ και των Ταχυμεταφορών, την φήμη, την ιστορία και την εμπιστοσύνη των πολιτών με κανένα τίμημα και με κανένα αντάλλαγμα.

Κυβέρνηση και Διοίκηση του ΕΛΤΑ κινούνται σε τελείως διαφορετική κατεύθυνση από τις απαιτήσεις της κοινωνίας και των εργαζομένων, έχουν διαφορετικά σχέδια για την προοπτική του Δημόσιου Ταχυδρομείου από αυτά που έχει ανάγκη ο ΕΛΤΑ, έχουν εγκαταλείψει κάθε προσπάθεια και πολιτική ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του Ταχυδρομείου.

Οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού θεωρούνται «βαρίδι» για τον υποψήφιο αγοραστή.

Η καταστρατήγηση του Θεσμικού Πλαισίου, των Κανονισμών και των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας είναι καθημερινό φαινόμενο.

Οι ρουσφετολογικές μετακινήσεις έχουν αποδιοργανώσει τον υπηρεσιακό ιστό και οδηγούν τους εργαζόμενους στην απόγνωση.

Αυτή η πολιτική οδηγεί με βεβαιότητα τον ΕΛΤΑ σε προβληματικές καταστάσεις, υπονομεύει οποιαδήποτε προοπτική ανάπτυξης, απαξιώνει το Δημόσιο Ταχυδρομείο, οδηγεί σε  τέλμα και ελλείμματα.

Αυτή η πολιτική είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ.
Είναι επικίνδυνη για το Ταχυδρομείο και τους εργαζόμενους.
Είναι επικίνδυνη για το λαό και τη χώρα.

Το ΔΣ της ΠΟΣΤ στη συνεδρίαση της 02-10-2008, εξέτασε την κατάσταση που έχουν διαμορφώσει Κυβέρνηση και Διοίκηση και αποφάσισε:
Την προκήρυξη 24ωρης Πανταχυδρομικής Απεργίας
την ΤΕΤΑΡΤΗ 8 Οκτωβρίου 2008

με αιτήματα:
1. Να σταματήσει το ξεπούλημα των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ και η ιδιωτικοποίηση του ΕΛΤΑ.
2. Να εφαρμοστούν πολιτικές ανάπτυξης για όλο τον Όμιλο ΕΛΤΑ που θα διασφαλίζουν τον Δημόσιο έλεγχο, τον Κοινωνικό προσανατολισμό, τις Θέσεις Εργασίας, το Εισόδημα και τις Κατακτήσεις των εργαζομένων.
3. Να αποσυρθεί η τροπολογία που καταργεί το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων στην αποζημίωση.
4. Να καταργηθεί η τροπολογία του Νόμου 3691/2008 για την κατάργηση των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων, της Διαιτησίας και του καθορισμού διατίμησης στους μισθούς.