ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2-6-2009

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2-6-2009

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Είμαστε στο μέσον μιας δύσκολης για το Ταχυδρομείο χρονιάς, είμαστε στην αρχή της κορύφωσης των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης, είμαστε στο κρίσιμο σημείο που πρέπει να εφαρμοστούν συγκεκριμένες πολιτικές για την επίλυση των οξυμμένων προβλημάτων του ΕΛΤΑ και των Εργαζομένων.

Από την προηγούμενη χρονιά, όταν είχαμε προβλέψει τις δυσκολίες που θα αντιμετώπιζε η οικονομία γενικότερα και ο ΕΛΤΑ ειδικότερα, είχαμε επισημάνει αδυναμίες και αστοχίες, ενώ είχαμε  διεκδικήσει συγκεκριμένες πολιτικές και αποφάσεις που θα ενίσχυαν το Δημόσιο Ταχυδρομείο στην αναπτυξιακή του πορεία και την αντιμετώπιση των προβλημάτων.

Ο προσανατολισμός και η εμμονή Διοίκησης και Κυβέρνησης να προωθήσουν την ιδιωτικοποίηση και το ξεπούλημα των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ αδιαφορώντας για τις συνέπειες των αποφάσεων τους, έχει φέρει τον ΕΛΤΑ σε αδιέξοδο.

Ήδη ολοκληρώνεται το πρώτο εξάμηνο του 2009 και τα αποτελέσματα είναι όχι μόνο αρνητικά αλλά απογοητευτικά.
Ο ΕΛΤΑ κινείται στο αρνητικό και δύσκολο περιβάλλον χωρίς προγραμματισμό, χωρίς Επιχειρησιακό και Στρατηγικό σχεδιασμό, με ελλειμματικό προϋπολογισμό και αποδιοργανωμένες τις υπηρεσίες του, αποδυναμώνοντας ακόμη και την παροχή των Καθολικών Υπηρεσιών.
 

Ένα Επιχειρησιακό σχέδιο που από εξαμήνου προσπαθεί η Διοίκηση να διαμορφώσει και δεν έχει καμιά αξιοπιστία και φερεγγυότητα εφόσον δεν έχει ξεκαθαριστεί η βασική Κυβερνητική πολιτική στον Ταχυδρομικό Τομέα.

Με τον ΕΛΤΑ χωρίς ενίσχυση του Επενδυτικού του προγράμματος και ένταξη στο ΕΣΠΑ, με συνεχώς αυξανόμενες τις οικονομικές υποχρεώσεις της πολιτείας και την τεράστια έλλειψη προσωπικού, δεν είναι δυνατόν να διαμορφωθεί αξιόπιστο αναπτυξιακό Επιχειρησιακό Σχέδιο.
Με μια Ταχυδρομική αγορά που συνεχώς αποδιοργανώνεται, που δεν ελέγχεται και δεν ρυθμίζεται, ο ΕΛΤΑ σαν φορέας Παροχής Καθολικών Υπηρεσιών υπόκειται σε ανήθικο και αθέμιτο ανταγωνισμό με ευθύνη τόσο της πολιτείας όσο και της «ρυθμιστικής» αρχής.
Η ποιότητα των υπηρεσιών, βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τον ΕΛΤΑ, υπονομεύεται από την έλλειψη προσωπικού.
Οι εργαζόμενοι δίνουν καθημερινά τον καλύτερο εαυτό τους για να κρατήσουν το Ταχυδρομείο ζωντανό και εισπράττουν από Διοίκηση και Κυβέρνηση άρνηση και αδιαφορία σε τέτοιο βαθμό που ακόμη και το αναφαίρετο δικαίωμα της χορήγησης των κανονικών αδειών γίνεται άπιαστο όνειρο.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Ο αγώνας μας για την αποτροπή του ξεπουλήματος των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ ήταν δύσκολος, καθολικός, αταλάντευτος και νικηφόρος.
Αποτρέψαμε το ξεπούλημα.
Αδιαφορούμε για τις δικαιολογίες και τις προφάσεις της Κυβέρνησης. Αγνοούμε κραυγές και προβοκάτσιες.
Το αποτέλεσμα είναι ορατό από τον κάθε εργαζόμενο: η προσπάθεια ξεπουλήματος των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ  ΕΛΤΑ αποτράπηκε.

Δεν σταματούμε όμως εδώ.
Η προοπτική του ΕΛΤΑ απαιτεί μια σειρά από αποφάσεις και πολιτικές που θα διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα, την αποτελεσματικότητα, το πανελλαδικό δίκτυο και την παροχή των Καθολικών Υπηρεσιών.

Σε αυτό το πλαίσιο, στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΣΤ με την εξειδίκευση των αποφάσεων των Περιφερειακών Συνδιασκέψεων και της Συνέλευσης των Προέδρων, αποφασίσαμε αγωνιστικές κινητοποιήσεις με αρχή την 24ωρη Απεργία για την Πέμπτη 18 Ιουνίου,  για την διεκδίκηση:

• Να μην οδηγηθεί ο ΕΛΤΑ σε δανεισμό αλλά να γίνει αύξηση του μετοχικού του κεφαλαίου για να συμμετάσχει ο ΕΛΤΑ στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου.
• Κάλυψη του κόστους των Καθολικών Υπηρεσιών.
• Καταβολή των οικονομικών υποχρεώσεων της πολιτείας.
• Ένταξη του ΕΛΤΑ στο ΕΣΠΑ.
• Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.
• Πρόβλεψη προσλήψεων εποχικών για την χορήγηση των κανονικών αδειών.
• Σεβασμό του Θεσμικού Πλαισίου και των ΣΣΕ.
• Να μην εκχωρηθεί έργο του ΕΛΤΑ σε ιδιώτες (Διαβατήρια – Διαβιβάσεις)

Είναι τα αιτήματα και οι απαιτήσεις μας που από την προηγούμενη χρονιά έχουμε κοινοποιήσει σε Διοίκηση και Κυβέρνηση, είναι τα ζητήματα για τα οποία ζητήσαμε τριμερή διάλογο αλλά μέχρι σήμερα δεν αποδέχτηκαν το αίτημα μας.
Ήταν απασχολημένοι με το ξεπούλημα των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ και τους σχεδιασμούς για την πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΕΛΤΑ.
Είναι τώρα η ώρα όπως είχαμε αποφασίσει, να διεκδικήσουμε τις πολιτικές που έχει ανάγκη ο ΕΛΤΑ για να διασφαλίσει την παροχή των Καθολικών Υπηρεσιών και τη βιωσιμότητα του.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου απαιτεί από τον ΕΛΤΑ την καταβολή 52 εκ. €. Πώς μπορεί ο ΕΛΤΑ να ανταποκριθεί σε αυτή την προοπτική; Με δανεισμό όπως προωθεί η Κυβέρνηση; Αυτό είναι ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟ.

Ο ΕΛΤΑ δεν πρέπει να δανειστεί ούτε ένα ΕΥΡΩ.
Η Κυβέρνηση πρέπει με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου του ΕΛΤΑ να καλύψει το κόστος για τη συμμετοχή του ΕΛΤΑ στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου του Ταμιευτηρίου, όπως άλλωστε κάνει και με το Ταμιευτήριο.

Μόνο αυτή η απόφαση υπηρετεί την προοπτική και τη βιωσιμότητα του ΕΛΤΑ.
Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία που έχει αρνητικότερα χαρακτηριστικά από το 2006, δεν μπορεί να υπονομευτεί το μέλλον του ΕΛΤΑ με δανεισμό.
Πολύ περισσότερο σήμερα που οι οφειλές της πολιτείας προς τον ΕΛΤΑ για το κόστος της διακίνησης της δημόσιας αλληλογραφίας (αλήθεια αν είχαν αναθέσει σε ιδιωτική εταιρία τη διακίνηση δεν θα πλήρωναν το κόστος;), την επιδότηση της διακίνησης του τύπου (εφημερίδων και περιοδικών), και τα ποσά της εθνικής συμμετοχής στα συγχρηματοδοτούμενα αναπτυξιακά προγράμματα ξεπερνούν τα 70 εκ. €!!!

Ο ΕΛΤΑ έχει οδηγηθεί σε οικονομική ασφυξία και καλύπτει τις ανάγκες για κεφάλαια κίνησης με έμμεσο δανεισμό από το Ταμείο Παρακαταθηκών όπως γινόταν πριν από πολλά χρόνια.

Μας γυρνάνε στο παρελθόν;
ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ.

Απαιτούμε να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ οι αναπτυξιακές επενδύσεις του ΕΛΤΑ. Ένα επενδυτικό αναπτυξιακό πρόγραμμα που χρηματοδοτήθηκε από το Β και Γ ΚΠΣ δεν πρέπει να μείνει ανολοκλήρωτο, δεν μπορεί να ακυρωθεί.

Είναι υποχρέωση της πολιτείας και μάλιστα δέσμευση προς την ΕΕ με βάση την Οδηγία του 2006, η διασφάλιση της παροχής των Καθολικών Ταχυδρομικών Υπηρεσιών με πρόβλεψη για την κάλυψη του κόστους παροχής τους όπως και της διατήρησης του Πανελλαδικού Δικτύου.

Σε αυτή την κατεύθυνση η Κυβέρνηση δεν έχει λάβει καμία απόφαση, κανένα μέτρο.
Οι όποιες δικαιολογίες προβάλλονται, περισσότερο σαν δικολαβίστικα επιχειρήματα εκλαμβάνονται παρά ως σοβαρή πολιτική.
Η εύκολη αλλά αντιαναπτυξιακή λύση να κλείνουν Ταχυδρομικά Γραφεία, να συρρικνώνονται δρομολόγια διανομής, να μην κάνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, να μην χορηγούνται οι κανονικές άδειες, να προσπαθούν με περικοπές να μειώσουν το κόστος και να σχεδιάζουν την ιδιωτικοποίηση του ΕΛΤΑ δεν υπηρετεί το λαό και τη χώρα.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Η διαδικασία, ο τρόπος, ο χρόνος και οι συμπεριφορές στην αλλαγή της Διοίκησης του ΕΛΤΑ, δείχνουν ξεκάθαρα ότι η Κυβέρνηση αδιαφορεί για τη νομιμότητα, για το Θεσμικό Πλαίσιο, την ανάπτυξη και την προοπτική του Δημόσιου Ταχυδρομείου.
Αντί να αλλάξει πολιτική, να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της και να επιλύσει τα προβλήματα του ΕΛΤΑ και των Εργαζομένων, επιλέγει να αλλάξει πρόσωπα και όχι πολιτικές.
Να επαναφέρει τον κομματισμό με τους αποτυχημένους πολιτευτές και να παρακάμψει μια διαδικασία επιλογής προσώπων με αντικειμενικά, αξιοκρατικά και στοχευμένα κριτήρια.
Προσπαθεί η Κυβέρνηση να παραγράψει τις ευθύνες της για τα προβλήματα του Ταχυδρομείου και να τις μεταφέρει αλλού με το να στρέψει το ενδιαφέρον σε πρόσωπα και όχι σε πολιτικές.
Η αλλαγή συνολικά της Διοίκησης σε μια κρίσιμη στιγμή για το Ταχυδρομείο, με επείγουσες διαδικασίες, μια εβδομάδα πριν τις Ευρωεκλογές (τι θέλουν να σηματοδοτήσουν;) με τα κενά και την ασυνέχεια που δημιουργεί, διαμορφώνει ένα επικίνδυνο περιβάλλον.
Για τα κρίσιμα, σοβαρά και επείγοντα ζητήματα που απαιτούν άμεσες αποφάσεις ποιος και με ποια γνώση θα αποφασίσει;
Αποδεικνύουν με τις αποφάσεις τους ότι δεν ενδιαφέρονται για το μέλλον του Ταχυδρομείου, θεωρούν τον ΕΛΤΑ κομματικό λάφυρο και επιδιώκουν να τον μετατρέψουν σε κομματικό φέουδο.
Η ΠΟΣΤ έχει ξεκαθαρίσει τη στάση της από καιρό. Τα προβλήματα είναι πολιτικά, με αλλαγή των ασκούμενων πολιτικών επιλύονται και όταν αυτές οι πολιτικές δεν αλλάζουν τότε ανατρέπονται.

Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται η ΠΟΣΤ, με αυτή την προοπτική διαμορφώνεται η Στρατηγική του συνδικαλιστικού κινήματος.

Επισημαίνουμε για άλλη μια φορά στην Κυβέρνηση και στη Διοίκηση του ΕΛΤΑ ότι η υπόθεση του Δημόσιου Ταχυδρομείου είναι τόσο σοβαρή που δεν μπορεί να την χειριστούν με κομματικές επιλογές.

Έχουμε διαμορφώσει ισχυρό Θεσμικό Πλαίσιο, έχουμε Γενικό Κανονισμό Προσωπικού και Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που θωρακίζουν δικαιώματα και κατακτήσεις.
Έχουμε κατακτήσει την ουσιαστική μας συμμετοχή στη λήψη των Στρατηγικών αποφάσεων που κανένας δεν μπορεί να παραβλέψει.

Η Απεργιακή μας κινητοποίηση την Πέμπτη 18 Ιουνίου είναι η αρχή.
Δεν θα επιτρέψουμε να αποδιοργανωθεί και να ακυρωθεί έργο που με κόπο δημιουργήσαμε.
Όλοι στην Απεργία, όλοι στην Αγωνιστική απεργιακή συγκέντρωση.


Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Ο ΕΛΤΑ μπαίνει σε μια δύσκολη εποχή.
Οι Κυβερνητικές επιλογές απογοητεύουν τον κόσμο του Ταχυδρομείου που έχει δώσει τον καλύτερο εαυτό του για την ανάπτυξη και την προοπτική του.

Είμαστε και πάλι στο δρόμο του αγώνα.
Το Ταχυδρομείο είναι δική μας υπόθεση.

Οι εργαζόμενοι συσπειρώνονται στην ΠΟΣΤ και στρατεύονται στον αγώνα για την υπεράσπιση του ΕΛΤΑ.
Στέλνουν μήνυμα σε κάθε κατεύθυνση ότι όσοι σχεδιάζουν την αποδιοργάνωση του ΕΛΤΑ, την παραβίαση του Θεσμικού Πλαισίου, την κομματικοποίηση και τελικά το ξεπούλημα του Δημόσιου Ταχυδρομείου θα βρούν μπροστά τους ένα ισχυρό και δυναμικό αγωνιστικό μέτωπο.

Οι εφιάλτες του παρελθόντος δεν θα αναστηθούν.

Η ΠΟΣΤ στην πρωτοπορία του αγώνα με συντονισμό των πρωτοβάθμιων Σωματείων και τους εργαζόμενους συσπειρωμένους, ορθώνουν τείχη αντίστασης και υπεράσπισης του Ταχυδρομείου, των κατακτήσεων και των δικαιωμάτων τους.
Ο κομματισμός δεν θα περάσει.
Ο ΕΛΤΑ δεν θα συρρικνωθεί, δεν θα οδηγηθεί σε ελλείμματα και την ιδιωτικοποίηση.
Το μέλλον μας ανήκει και το Ταχυδρομείο θα παραμείνει στην υπηρεσία του λαού και του τόπου.