Ανοιχτή επιστολή προς Ρέππα και ΔΣ ΕΛΤΑ-Σωματεία ΕΛΤΑ Π.Δ Θεσσαλονίκης

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Προς :

• Υπουργό Μεταφορών – Επικ. & Υποδομών
      κ. Δημήτρη Ρέππα
• Υφυπουργό Μεταφορών – Επικ. & Υποδομών
      κ. Νίκο Σηφουνάκη
• Πρόεδρο Δ. Σ. ΕΛΤΑ
           κ. Πάνο Βουρνά
• Διευθύνοντα Σύμβουλο  ΕΛΤΑ
           κ. Χρήστο Βαρσάμη
 

Κύριοι,

Οι εργαζόμενοι στα ΕΛ.ΤΑ. βίωσαν μια τραγική πορεία του Οργανισμού τα τελευταία χρόνια με πολιτικές και πρακτικές που εφάρμοσε η προηγούμενη κυβέρνηση και είχαν σαν αποτέλεσμα να περάσει ο ΕΛ.ΤΑ. μετά από 11 χρόνια κερδοφορίας σε έλλειμμα ύψους 37 εκ. ευρώ.
Από την πρώτη στιγμή όλοι οι εργαζόμενοι με μπροστάρη -συντονιστή την Ομοσπονδία μας, έδωσαν μάχες για να μην ξεπουληθεί ο Οργανισμός στα ιδιωτικά συμφέροντα και τους κολλητούς της προηγούμενης Κυβέρνησης.
Οι μακροχρόνιες αυτές κινητοποιήσεις του συνδικάτου είχαν, όχι μόνο την καθολική συμπαράσταση όλων των εργαζομένων που συμμετείχαν με πρωτοποριακό και πολυποίκιλο τρόπο δίνοντας ενθουσιασμό και ορμή σε κάθε αγωνιστική προσπάθεια, αλλά και την συμπαράσταση ολόκληρης της κοινωνίας.
 

Είναι πραγματικά δύσκολο ακόμη και να φανταστεί κανείς  την κατάσταση που θα βρίσκονταν ο ΕΛ.ΤΑ. αν οι αγώνες αυτοί δεν δίνονταν με πείσμα και συνέπεια ενάντια στις πολιτικές επιλογές της προηγούμενης κυβέρνησης.
Για τον ΕΛ.ΤΑ., δυστυχώς ακόμη και σήμερα έχουμε, όχι μόνο, μια μεγάλη ολιγωρία και καθυστέρηση σε σημαντικές αποφάσεις ανάκαμψης, αναδιοργάνωσης και αναπτυξιακής πορείας που θα έπρεπε να ληφθούν, αλλά και εξωφρενικές δηλώσεις περί ξεπουλήματος του Ταχυδρομείου κατά 39%. Ο ΕΛ.ΤΑ. κινδυνεύει να χάσει το τρένο του επαναπροσδιορισμού του στην ταχυδρομική αγορά, τον δημόσιο χαρακτήρα του και της προοπτικής του, ειδικά σε μια εποχή έντονης οικονομικής αβεβαιότητας και αναταραχής. 
Απαιτούνται εδώ και τώρα γενναίες αποφάσεις.
Η νέα Διοίκηση έχει υποχρεώσεις. Έχει υποχρέωση να συντάξει άμεσα αξιόπιστο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, όπου θα τεθούν οι βάσεις της μακροχρόνιας προοπτικής ανάπτυξης του Οργανισμού. Παράλληλα και άμεσα, έχει υποχρέωση να συντάξει σχέδιο άμεσης ανακοπής και αναστροφής της κατηφορικής πορείας του Οργανισμού. Έχει υποχρέωση να συζητήσει και να συνδιαμορφώσει ένα τέτοιο σχέδιο με τους θεσμικούς εκπροσώπους των εργαζομένων.
Οι δαπάνες πρέπει να συγκρατηθούν και τα έσοδα να αυξηθούν. Η περικοπή των μισθών των εργαζομένων μπορεί να μειώνουν τις δαπάνες, σε καμιά περίπτωση όμως δεν αποτελούν κριτήριο βιωσιμότητας για τον Οργανισμό. Απαιτείται άμεσο σχέδιο βελτίωσης των διαδικασιών λειτουργίας και οργάνωσης έτσι ώστε και να μειωθούν  οι λειτουργικές δαπάνες και να υπάρξει καλύτερο αποτέλεσμα.      
Ο ΕΛ.ΤΑ. δεν μπορεί να πάει «ξυπόλυτος στα αγκάθια» στην νέα απελευθερωμένη ταχυδρομική αγορά γιατί τις συνέπειες θα τις πληρώσουν οι εργαζόμενοι και πάνω από όλα όλος ο Ελληνικός λαός. Αυτό δεν θα το επιτρέψουμε να γίνει ούτε εμείς ούτε η Ελληνική κοινωνία. Πάνω από όλα όμως πρέπει να ξεκαθαρίσει η κυβέρνηση τι πρέπει να κάνει. Θέλει να ιδιωτικοποιήσει τον Ταχυδρόμο; Θέλει να διακόψει την επικοινωνία του συνταξιούχου, του αγρότη, του ακρίτα, του νησιώτη, του ανήμπορου πολίτη; Αν αυτό είναι το πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας και της κοινωνίας τότε είμαστε απέναντί σας. ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ.
 
Κύριοι,
Οι εργαζόμενοι στα ΕΛ.ΤΑ. έχουν καθημερινά προβλήματα που δεν αντιμετωπίζονται από τη Διοίκηση. Η δυσβάσταχτη αυτή καθημερινότητα προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις που επηρεάζουν δυσμενώς την ποιότητα, τις υπηρεσίες και την εξυπηρέτηση των πολιτών. Έχουμε όλοι υποχρέωση κυβέρνηση, Διοίκηση και εργαζόμενοι να αντιμετωπίσουμε αυτή την κατάσταση πριν είναι αργά.
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι και το συνδικάτο έχουν συμβάλλει σημαντικά καταγγέλλοντας πολλές περιπτώσεις κακοδιοίκησης, κομματισμού και κακοδιαχείρισης αλλά μέχρι σήμερα δεν έγινε καμία κίνηση από τα αρμόδια θεσμικά όργανα για τη διερεύνηση και τον καταλογισμό των ευθυνών.
Εμείς επιμένουμε. Η διαφάνεια και η υπεράσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων και του Οργανισμού είναι κόκκινη γραμμή. ΟΛΑ ΣΤΟ ΦΩΣ-ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΤΟ ΑΠΥΡΟΒΛΗΤΟ. Η σκανδαλολογία δεν θα αποτελέσει το άλλοθι για ξεπούλημα.
Η υπεράσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων και του Οργανισμού όμως έχει διπλό μέτωπο. Από τη μια τη διαφάνεια που πρέπει να διαφυλάσσεται και να ενισχύεται και από την άλλη την λασπολογία, την συκοφαντία και την «ανθρωποφαγία» στις οποίες επιδίδονται διάφοροι «σπορτσμαν του χαβαλέ».
Είναι σημεία των καιρών να φωνάζει πιο δυνατά, να λασπολογεί πιο πολύ κάθε «τυπάκος» που θέλει να κρύψει τις δικές του ευθύνες και ενοχές.
Ο αγώνας που πρέπει να δώσει το συνδικαλιστικό κίνημα και όλοι μαζί οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι και είναι αποφασιστικός. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να αποπροσανατολίσει τον κόσμο του Ταχυδρομείου και να συκοφαντήσει τον ΕΛΤΑ στην κοινωνία.
Όσοι νομίζουν ότι μπορούν να αναλάβουν εργολαβικά και ανώνυμα την διακίνηση συκοφαντικών δυσφημήσεων, επιλεκτικά, ενάντια προσώπων και θεσμών μόνο και μόνο για να εξυπηρετήσουν μύχιες ανάγκες τους ατιμωρητί, είναι βαθιά γελασμένοι.
Ο μύχιος μικρόκοσμός τους δεν μπορεί να «γιατρευτεί» γιατί απλά δεν μπορεί να βλάψει κανέναν από αυτούς που συκοφαντεί και ο λόγος είναι προφανής. Δεν αντέχει σε καμιά κριτική και σοβαρότητα ούτε μια από τις γελοιότητες που εκτοξεύουν γιατί απλά φωτογραφίζουν τον δικό τους εαυτό.  
Την ώρα που επιχειρείται αποκατάσταση της νομιμότητας, που γίνεται αγώνας επιβίωσης, που πρέπει να σφυρηλατηθεί ένα συμπαγές και ακλόνητο συνδικαλιστικό κίνημα, κάθε πικραμένος που έχασε ή δεν πήρε οφίτσια γιατί κατά τη γνώμη του τα δικαιούνταν βάλει κατά προσώπων και θεσμών χωρίς δισταγμό και σκέψη. Χωρίς να αποκαλύπτουν την αλήθεια που έχει άμεση σχέση με την ατομική και ιδιωτική τους «αποκατάσταση» στρέφονται εναντίον εκείνων που θεωρούν ευγενείς και άρα αδύναμους. Τόση υποκρισία.
Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που συστηματικά και εργολαβικά ανέλαβαν μέσα από δημοσιεύματα και blogs να καταφέρουν πλήγμα στα συνδικαλιστικά όργανα και στελέχη του χώρου μας. Είναι προφανές ότι αποτελούν το «μακρύ χέρι» αλλότριων συμφερόντων αν κρίνει κανείς από το εύρος, τα κίνητρα και την ποιότητα των ενεργειών τους.
Αυτά τα πράγματα δεν μπορούν πλέον να παραμένουν στην ευγενική και δημοκρατική ανοχή του συνδικαλιστικού κινήματος του χώρου μας.
Αποτελούν κλασική περίπτωση κατάχρησης και της δημοκρατίας και κάθε ηθικής αξίας. Η αποκάλυψη των εμπνευστών των ηθικών και φυσικών αυτουργών,  των στόχων και των επιδιώξεων τους είναι ΧΡΕΟΣ όλων μας.
Οι αγώνες μας, η δυναμική μας θα στείλει κάθε απόβρασμα της φαυλότητας εκεί που ανήκει. Οι «γνωστοί-άγνωστοι» θα παραδοθούν και στην κρίση του ταχυδρομικού κόσμου «γυμνοί» και στη δικαιοσύνη.
Για άλλη μια φορά θα τεθούν εκεί που τους αξίζει, στο περιθώριο. Γιατί από κει ανασύρθηκαν και εκεί είναι η θέση τους.
Εκείνο όμως που χρήζει πραγματικής έρευνας είναι ότι στα «πρωινάδικα» των φημολογιών, στο εσωτερικό του ΕΛΤΑ αλλά και την κοινωνία, δυστυχώς συμμετέχουν και συμβάλλουν, στελέχη της Διοίκησης του Ταχυδρομείου.
Με απίστευτο θράσος κάποιοι, ευτυχώς ελάχιστοι, εμπλέκουν και κατηγορούν ακόμη και τα επίσημα εκλεγμένα συνδικαλιστικά όργανα και συνδικαλιστικά στελέχη στο χώρο μας. Άκουσον-Άκουσον, διοικητικοί παράγοντες του Οργανισμού να λασπολογούν εναντίον θεσμών, ανθρώπων και υπολήψεων.
Αν αυτό δεν είναι υπηρεσία σε ξένα προς τον ΕΛ.ΤΑ. συμφέροντα τότε τι είναι; Αν αυτό δεν είναι υπονόμευση κάθε προσπάθειας ανασυγκρότησης και ανάταξης του ΕΛΤΑ, τότε τι είναι;

Εδώ όμως πρέπει να αποδώσουμε και τα του Καίσαρος το Καίσαρι. Διοίκηση, κυβέρνηση-υπουργείο έχουν τεράστιες ευθύνες. Η αδράνεια σε τέτοιες ενέργειες συνιστά βαρύ πολιτικό ατόπημα και ολίσθημα.
Όσα «τρικ» και να εφεύρουν κάποιοι και όση αδράνεια αν δείχνουν το υπουργείο και η Διοίκηση οι εργαζόμενοι έχουν αναλάβει όλες τις πρωτοβουλίες αποκατάστασης του κύρους του Οργανισμού και της διατήρησης του ΕΛΤΑ σαν Δημόσιου φορέα παροχής καθολικών υπηρεσιών. Άλλωστε μετά τις πολιτικές αποφάσεις για μείωση των μισθών μας περιορίζουμε με 65 εκ. € την ελλειμματικότητα του ΕΛ.ΤΑ. ο οποίος στο τέλος του έτους αναμένεται να έχει πλεονάσματα, οπότε κανένας δεν θα μπορεί να αφήνει τους εργαζόμενους στο περιθώριο από οποιαδήποτε εξέλιξη του Ταχυδρομείου.
Αν νομίζει κανείς ότι μπορεί να σταθεί εμπόδιο στον αγώνα για Δημόσιο Ταχυδρομείο με προοπτική ανάπτυξης για το ίδιο και τους εργαζόμενους, αν τολμάει ας το κάνει.
Καλούμε την Κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι στο Ταχυδρομείο. Να στηρίξει όσα προεκλογικά δεσμεύτηκε για την αναπτυξιακή πορεία του Δημόσιου Ταχυδρομείου.
Καλούμε τη Διοίκηση του ΕΛΤΑ και την Κυβέρνηση να βάλουν μόνιμο και καθοριστικό τέλος στην κατρακύλα του ΕΛ.ΤΑ. προς την καταστροφή και να ανοίξουν  δρόμους ανάπτυξης.
Καλούμε την κυβέρνηση να πάρει πίσω τις ταμπέλες «ΠΩΛΕΙΤΑΙ» για τον ΕΛ.ΤΑ..
Να σταματήσει τους πειραματισμούς και να τηρήσει τις υποσχέσεις και τις δεσμεύσεις της διατηρώντας το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα του Ταχυδρομείου.
Διαβεβαιώνουμε τους εργαζόμενους ότι το έγκλημα ξεπουλήματος του ΕΛ.ΤΑ. δεν θα συντελεστεί.
Για άλλη μια φορά η ΠΟΣΤ και τα συνδικάτα θα φέρουν σε πέρας ΝΙΚΗΦΟΡΑ την προσπάθεια επιβίωσης του Ταχυδρομείου και της διασφάλισης της προοπτικής των εργαζόμενων.
Είναι προφανές ότι  εμφανίστηκαν «διάφορα» συμφέροντα που με «μεταλλαγμένα μηχανάκια-παπαγαλάκια» επιδιώκουν την άλωση του ΕΛ.ΤΑ.
Καλούμε την ΠΟΣΤ να αναλάβει πρωτοβουλίες ώστε να υπερασπιστεί τον ΕΛ.ΤΑ. και τους εργαζόμενους αποκαλύπτοντας και καταδικάζοντας οποιονδήποτε στρέφεται ενάντια στον αγώνα για την αναβάθμιση του ΕΛΤΑ και την υπεράσπιση των συμφερόντων των εργαζόμενων και του Οργανισμού.

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΩΝ ΕΛ.ΤΑ. Π.Δ.ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΥΛ. ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΕΛ.ΤΑ. Ν.ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΥΛ. ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΤΩΝ ΕΛ.ΤΑ. Β. ΕΛΛΑΔΑΣ
ΣΩΜ. ΕΡΓ/ΝΩΝ ΕΛ.ΤΑ. ΝΟΜΟΥ ΚΙΛΚΙΣ
ΣΩΜ. ΕΡΓ/ΝΩΝ ΕΛ.ΤΑ. ΝΟΜΟΥ ΠΙΕΡΙΑΣ
ΣΥΛ. ΥΠ/ΛΩΝ ΕΛ.ΤΑ. ΝΟΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ