ΟΧΙ ΣΤΟ ΦΑΡΙΣΑΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ

 

Συναδέλφιισσες, Συνάδελφοι,

Σε μια δύσκολη και συνεχώς μεταβαλλόμενη εποχή, τα προβλήματα του Ταχυδρομείου διογκώνονται και οι κατακτήσεις και τα δικαιώματα των εργαζομένων παραμένουν στην επικίνδυνη ζώνη. 

Οι εργαζόμενοι ανησυχούν για το μέλλον, αισθάνονται την ανασφάλεια που κυριαρχεί σε κάθε πεδίο και δίνουν ασταμάτητα τον αγώνα για να υπερασπιστούν τις θέσεις εργασίας, το εισόδημα και τα δικαιώματα τους. 

Τα μηνύματα που έρχονται από το εξωτερικό καταδεικνύουν και επιβεβαιώνουν την κρισιμότητα  της κατάστασης για τον Ταχυδρομικό χώρο. 

Τα Καναδικά Ταχυδρομεία οδεύουν προς το τέλος τους, η Πορτογαλία, ακολουθώντας το παράδειγμα της Μ. Βρετανίας  ιδιωτικοποιεί τα κρατικά Ταχυδρομεία πουλώντας το 70% των μετοχών τους σε ιδιώτες.

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο δείκτης του κύκλου εργασιών και ο τζίρος, στη συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον Ταχυδρομικό κλάδο, συνεχίζει να κινείται πτωτικά και το 2013.  

Όλοι γνωρίζουμε ότι από το 2009 μέχρι σήμερα, ο ΕΛΤΑ έχει χάσει  περίπου το μισό κύκλο εργασιών του, εξαιτίας της παρατεταμένης βαθειάς ύφεσης που βιώνουμε, των πολιτικών που ασκήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια στον Οργανισμό και των αλλεπάλληλων  αλλαγών των Διοικήσεων της Επιχείρησης (5  διαφορετικοί Διευθύνοντες Σύμβουλοι την 5ετία 2008-2013). 

Ήδη σε λίγες ημέρες κλείνει ένας χρόνος που λειτουργούμε σε συνθήκες απελευθερωμένης ταχυδρομικής αγοράς και οι δυσμενείς επιπτώσεις είναι γνωστές σε όλους.

Σε αυτό το περιβάλλον, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία και οι εργαζόμενοι σε αυτά, δεν θεωρούν ότι μπορεί να αποτελέσουν όαση στην έρημο και γνωρίζουν πολύ καλά ότι δεν είναι στο απυρόβλητο τόσο των επιπτώσεων της κρίσης, όσο και των πολιτικών που επιβάλλονται και ασκούνται. 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι, 

Οι επιλογές μας  για να αντιμετωπίσουμε αυτή την κατάσταση ήταν, ή να αδρανήσουμε και να αφήσουμε τα πράγματα να εξελιχθούν αρνητικά για όλους μας, ή να πάρουμε πρωτοβουλίες.

Εμείς επιλέξαμε τη δεύτερη, βάζοντας  άμεσες προτεραιότητες:
Να παρέμβουμε και να θωρακίσουμε τον ΕΛΤΑ μέσα από τον Νόμο για την απελευθέρωση Ταχυδρομικής αγοράς.
Να παραμείνει ο ΕΛΤΑ στο Κεφάλαιο Β του Νόμου 3429.
Να προωθηθεί  άμεσα η ενσωμάτωση των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ στη μητρική εταιρεία.
Να δημιουργήσουμε συνθήκες ανάπτυξης των δεμάτων και του ηλεκτρονικού εμπορικού Ταχυδρομείου, με παράλληλα προώθηση νέων δραστηριοτήτων στους τομείς αυτούς.
Να χορηγηθεί στον ΕΛΤΑ το ποσό που προβλέπεται για την αποζημίωση της Καθολικής Υπηρεσίας.
Και επιπλέον μέσα σε αυτό το αρνητικό περιβάλλον να  μην χάσουμε ούτε μια θέση εργασίας και να μην μπει η Επιχείρηση σε καθεστώς  μετατάξεων, διαθεσιμότητας και κινητικότητας.

Πήραμε την υπόθεση του ΕΛΤΑ στα χέρια μας και με την υπογραφή της ΣΣΕ  διασφαλίσαμε το θεσμικό μας πλαίσιο και ένα πρόγραμμα άμεσης δράσης προκειμένου να δοθεί προοπτική ανάπτυξης και κερδοφορίας στον Οργανισμό.

Από τις 10 Ιουνίου που δρομολογήθηκαν οι νέες εξελίξεις, τα ελλείμματα και η απώλεια πελατών, έχουν συγκρατηθεί σε επίπεδα που επιτρέπουν «νότες αισιοδοξίας» στην κατεύθυνση διαμόρφωσης  θετικών προοπτικών για την Επιχείρηση.

Οι προσπάθειες για την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου έχουν αποκρουστεί, παρότι συνεχώς «φίλοι μας….» εντός και εκτός των τειχών, με διάφορες παραλλαγές, φροντίζουν να το επαναφέρουν στην επικαιρότητα.

Επιτέλους, έστω και καθυστερημένα, καταβάλλεται στον ΕΛΤΑ για το 2013 το κόστος παροχής της Καθολικής Υπηρεσίας που ισορροπεί, σε ένα βαθμό, τις επιπτώσεις του αθέμιτου ανταγωνισμού που ασκούνται σε βάρος του.

Σε αυτές τις συνθήκες δικαιώνονται οι αγώνες και οι προσπάθειες των εργαζομένων, αλλά σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται εφησυχασμός.

Πολύ περισσότερο δεν επιτρέπεται να ακυρώσουμε μια αγωνιστική πορεία που δίνει αποτελέσματα και να εγκλωβιστούμε ή ακόμη να αποπροσανατολιστούμε από τον λαϊκισμό, τις μικροκομματικές και μικροπαραταξιακές σκοπιμότητες.

Δεν πρέπει να αφήσουμε τις δυνάμεις της αντίδρασης, του καιροσκοπισμού και τους εκπροσώπους συμφερόντων να παρέμβουν και να επηρεάσουν τις εξελίξεις στο Ταχυδρομείο.

Πρέπει να στείλουμε ξεκάθαρο μήνυμα σε κάθε κατεύθυνση, ότι το Ταχυδρομείο και οι εργαζόμενοι δεν προσφέρονται για την άσκηση επικίνδυνων και υπονομευτικών πολιτικών.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Βρίσκεται σε εξέλιξη και στην εφαρμογή του το Crash Program και το πενταετές Επιχειρησιακό σχέδιο. Προβλέπεται, εφόσον  επαληθευτούν οι παραδοχές τους, στο τέλος του 2014 να υπάρχει ισοσκελισμός των οικονομικών του ΕΛΤΑ, ενώ συγχρόνως με τις οργανωτικές αναδιαρθρώσεις ανοίγεται ο δρόμος της αποτελεσματικότητας και της κερδοφορίας.

Έχουμε συνεισφέρει όλοι οι εργαζόμενοι τόσα, που δεν επιτρέπεται να πάνε χαμένες οι θυσίες και οι προσπάθειες μας.

Αδιαφορία και εφησυχασμός δεν επιτρέπεται σε κανέναν.

Αυτοί που αδιαφορούν για το μέλλον του ΕΛΤΑ και μοναδικό στόχο έχουν τη συνδικαλιστική τους επιβίωση, δίνουν γη και ύδωρ σε υπαρκτά συμφέροντα, που επιδιώκουν τη διάλυση του Ταχυδρομείου. Όλοι αυτοί με αντάλλαγμα λίγες στιγμές δημοσιότητας, γίνονται οι προπομποί συμφερόντων και υπηρετούν άκριτα διάφορες σκοπιμότητες.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, η ίδια μικρή ομάδα συνδικαλιστών, οι οποίοι ευτυχώς δεν μπορούν να διαμορφώσουν τις εξελίξεις, επαναφέρουν, φαινόμενα έντονου κομματισμού, τα οποία εδώ και πολλά χρόνια, έχουν ξεπεραστεί συνολικά από το κίνημα του χώρου μας. 

Δόγμα τους έχει γίνει η αντίδραση και η υπονόμευση κάθε απόφασης και κάθε κίνησης που λύνει προβλήματα και απελευθερώνει τις δυνάμεις του Ταχυδρομείου.

Αυτοί οι κύριοι, που με την ψήφο τους πρόσφατα τους αποδοκίμασαν οι εργαζόμενοι, προσπαθούν με κομματικές συμμαχίες και εντυπωσιασμούς, να επανέλθουν στο προσκήνιο για να ξεπεράσουν την εκλογική αποτυχία τους. Μάλιστα για να πετύχουν το στόχο τους, δεν διστάζουν να υπονομεύσουν την πορεία και την προοπτική του ΕΛΤΑ και των εργαζομένων.

Η στάση τους αυτή είναι και απαράδεκτη και καταδικαστέα.

Θέτουμε ερωτήματα σε όσους απροκάλυπτα ή συγκαλυμμένα προσπαθούν να προωθήσουν οποιαδήποτε αντιταχυδρομικά συμφέροντα στο χώρο του ΕΛΤΑ, να μας πουν επιτέλους ποιών τα συμφέροντα εξυπηρετούν;

Αυτών που επιθυμούν να παραμείνει ανοιχτό και ανεπτυγμένο το Ταχυδρομείο, ή  αυτών που επιδιώκουν  να είναι κλειστό  και οι εργαζόμενοι  του απολυμένοι;

Μπορούν να μας πουν πως θα επιβιώσει ο ΕΛΤΑ αν έχει τα καταστήματα του κλειστά ,όταν η αγορά είναι ανοικτή;  

Μπορούν να μας πουν πως καταστρατηγείται το ωράριο εργασίας μας, όταν μόνο εντός αυτού του ωραρίου επιμηκύνεται η συναλλαγή με το κοινό κατά μισή ώρα; Μήπως έχει καταστρατηγηθεί το ωράριο εργασίας στα ταχυδρομικά καταστήματα, τα οποία από ίδρυσης τους λειτουργούν με απογευματινό ωράριο;

Μπορούν να μας πούν με ποιό τρόπο θα καλύψουμε την ελλειμματικότητα του ΕΛΤΑ;  

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι, 

Γνωρίζουμε, ότι οι ανθρώπινοι πόροι στον ΕΛΤΑ είναι πενιχροί τα τελευταία χρόνια, λόγω των πολιτικών των μη προσλήψεων. 

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα παραμείνουμε αδρανείς.

Πρέπει όλοι οι εργαζόμενοι να δώσουμε την ευκαιρία στον Οργανισμό να ζήσει, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που πρέπει να αναπτύξει η Επιχείρηση αυτήν την περίοδο (απογευματινή λειτουργία κ.λ.π.) Κάποιοι θεωρούν ότι μπορούν να είναι στο απυρόβλητο, απολαμβάνοντας τη νιρβάνα τους, «σηκώνοντας σκόνη» τώρα για λίγες μεταθέσεις που πρέπει να γίνουν και από τους εργαζόμενους σε χώρους, όπου υπάρχουν πρόσθετες αμοιβές. Που ήταν αυτοί οι όψιμοι προστάτες όταν μέσα σε ένα μήνα υλοποιήθηκαν, για λόγους ισοκατανομής, 300 μεταθέσεις στο Λεκανοπέδιο και δεν άρθρωσαν ούτε κουβέντα; Προφανώς δεν τους αφορούσαν γιατί δεν ήταν στην παρέα τους. 

Το Ταχυδρομείο πρέπει να λειτουργήσει και θα λειτουργήσει με απόλυτο σεβασμό στο θεσμικό πλαίσιο, μα πάνω από όλα με σεβασμό και δικαιοσύνη απέναντι σε όλους τους εργαζόμενους. 

Διαμαρτύρονται τώρα, ότι κλείνουν Ταχυδρομικά καταστήματα.  Μήπως δεν δόθηκε άραγε σε όλες τις παρατάξεις επί μήνες η δυνατότητα να εκφράσουν τις απόψεις τους, τις προτάσεις τους και τις αντιρρήσεις τους, αρχικά για το Crash Program και στη συνέχεια για το πενταετές Επιχειρησιακό σχέδιο, διαδικασία που ολοκληρώθηκε στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΟΣΤ στις 31 Οκτωβρίου, στην οποία παραβρέθηκαν, μετά από πρόσκληση μας, ο Διευθύνων Σύμβουλος και ο Διευθυντής Στρατηγικής και  Ανάπτυξης του ΕΛΤΑ για ενημέρωση και διάλογο;  

Όχι Συνάδελφοι! Δεν υπήρξε καμία σοβαρή αντίδραση σε αυτές τις επιλογές και μάλιστα κάποιοι ξεπέρασαν τους εαυτούς τους  υπερθεματίζοντας στη συγχώνευση των Ταχυδρομικών καταστημάτων και στην ολοήμερη λειτουργία τους. 

Η θολούρα, η τρομοκρατία, η συσκότιση, η παραπληροφόρηση και η διαστρέβλωση της αλήθειας και της πραγματικότητας αποκαλύπτεται καθημερινά.

Κάνουν πως δεν γνωρίζουν, ότι συνειδητά οι εργαζόμενοι, για τη σωτηρία του ΕΛΤΑ, με την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπογράψαμε (όρος  3) το καλοκαίρι, δώσαμε για το υπόλοιπο του 2013 και για το 2014 τα επιδόματα δώρων μας (από τα 35 μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, μόνο δύο ήταν αρνητική παραφωνία καταψηφίζοντας αυτή την απόφαση).  

Είναι οι ίδιοι που σε κάθε στάδιο εφαρμογής αυτής της απόφασης διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα, παραπληροφορούν και τρομοκρατούν τους εργαζόμενους. 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Για όλους εμάς τους εργαζόμενους Ταχυδρομικούς που δίνουμε καθημερινά τη μάχη για την προοπτική του ΕΛΤΑ και την ανάπτυξη του, είναι άμεση προτεραιότητα και μονόδρομος η κερδοφορία του Οργανισμού, με δεδομένο ότι κανείς δεν καλύπτει πλέον τα ελλείμματα του.

Η ανάπτυξη των ψηφιακών τεχνολογικών υπηρεσιών, το νέο διαφοροποιημένο μείγμα προϊόντων, πρέπει να καλύπτουν κάθε ανάγκη του πελάτη - καταναλωτή σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά όπου δημιουργούνται συνθήκες έντονου ανταγωνισμού, αλλά και νέες ευκαιρίες και προκλήσεις.  

Η άμεση έναρξη των διαδικασιών ανάπτυξης της υπηρεσίας δέματος και η ενσωμάτωση της  Ταχυμεταφοράς στη μητρική εταιρεία, είναι βασικές προϋποθέσεις επιβίωσης της.  

Η σχέση εμπιστοσύνης που αναπτύξαμε εδώ και πολλά χρόνια με τον άνθρωπο-  τον πελάτη- τον καταναλωτή πρέπει να παραμείνει αρραγής και θα παραμείνει.

Ο μετασχηματισμός και ο επαναπροσανατολισμός του ΕΛΤΑ στις σύγχρονες ανάγκες, περνάει μέσα από την αναδιοργάνωση και τον εξορθολογισμό όλων των υπηρεσιακών λειτουργιών του.

Σε κάθε περίπτωση, αυτές οι παρεμβάσεις πρέπει να προκύπτουν ως αποτέλεσμα διαβούλευσης και όχι αιφνιδιασμών και να καλύπτουν το αίσθημα των εργαζομένων για δικαιοσύνη.

Απαιτούμε από την Κυβέρνηση, να ανταποκριθεί στις δεσμεύσεις και υποχρεώσεις της απέναντι στον ΕΛΤΑ, για την κάλυψη του κόστους παροχής της Καθολικής Υπηρεσίας και του κοινωνικού κόστους διατήρησης του δικτύου, της προώθησης των νομοθετικών ρυθμίσεων που διασφαλίζουν την προοπτική του Δημόσιου Ταχυδρομείου, τη Δημόσια αλληλογραφία, τις οφειλές του Δημοσίου, την πολιτική προσωπικού κ.λ.π.

Η Διοίκηση του ΕΛΤΑ θα έχει αρωγούς τους εργαζόμενους, στην υλοποίηση του σχεδιασμού ανάπτυξης του Οργανισμού, που έχει προκύψει με τη σύμφωνη γνώμη τους. 

Οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Ταχυδρομεία θα είναι απέναντι στη Διοίκηση του ΕΛΤΑ, σε κάθε διαδικασία υπαναχώρησης και αθέτησης αυτής της συμφωνίας, η οποία θα είναι προϊόν απαιτήσεων και παρεμβάσεων εξωγενών παραγόντων.  

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι, 

Ο ΕΛΤΑ πρωταγωνιστεί εδώ και δύο αιώνες στην Ταχυδρομική αγορά και θα είναι και στους επόμενους παρόν, γιατί είναι απαίτηση της κοινωνίας, είναι βασικό συστατικό της οικονομικής ανάπτυξης του τόπου και έχει εργαζόμενους με υψηλό αίσθημα ευθύνης και προσφοράς.

Θωρακίζοντας τη βιωσιμότητα του ΕΛΤΑ, κλείνουμε την πόρτα στις απολύσεις και διατηρούμε το εισόδημα μας και τις εργασιακές μας σχέσεις.

Σε αυτή μας την προσπάθεια δεν έχει θέση ο φαρισαϊσμός και η υποκρισία.